لحن ملایم تر لاوروف و کری در اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا

لحن ملایم تر لاوروف و کری در اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو روز پس از اجلاس وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در بروکسل، که در آن سیاستهای روسیه در حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین، بشدت مورد

آگهی

دو روز پس از اجلاس وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در بروکسل، که در آن سیاستهای روسیه در حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین، بشدت مورد انتقاد قرار گرفت، وزیران خارجه ایالات متحده آمریکا و روسیه، در حاشیه اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا در بازل سوئیس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

آخرین دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه به مذاکرات ده روز پیش گروه پنج به علاوه یک بر سر برنامه اتمی ایران در وین باز می گردد. در تازه ترین ملاقات، لحن دو طرف در این اجلاس ملایمتر به نظر می رسید.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، با ایراد سخنانی گفت: “امروز کارشناسان نظامی ما به دعوت پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین در حال کمک به طرفهای در گیر هستند تا توافقی برای برداشته شدن توپخانه های سنگین و استقرار ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا، حاصل شود.”

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز تاکید کرد: “ایالات متحده آمریکا و کشورهایی که از حاکمیت و حقوق اوکراین حمایت می کنند به دنبال رویارویی نیستند. ما نه می خواهیم و نه طرحی داریم که روسیه را بخاطر سیاستهایش منزوی کنیم. ما متقاعد شده ایم که اگر مسکو شرایط را آرام کند می تواند اعتماد و روابط را بازسازی کند.”

فدریکا موگرینی، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه اوکراین نیز در حاشیه این اجلاس درباره آخرین تحولات این کشور دیدار و گفتگو کردند.

از سوی دیگر، تعدادی از تظاهرکنندگان اوکراینی با تجمع در مقابل محل برگزاری این اجلاس خواهان تقویت نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در کمک به پایان یافتن جنگ در اوکراین شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بررسی کمک های مالی گسترده تر به اوکراین

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است