«دریای سیاه» ؛ فیلم جدید «جود لاو»

«دریای سیاه» ؛ فیلم جدید «جود لاو»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جود لاو در فیلم جدیدش به نام «دریای سیاه» به دنبال طلای نازیهاست. این بازیگر 41 ساله نقش رابینسون، یک مرد اسکاتلندی را بازی می کند که در گذشته ناخدای

آگهی

جود لاو در فیلم جدیدش به نام «دریای سیاه» به دنبال طلای نازیهاست. این بازیگر 41 ساله نقش رابینسون، یک مرد اسکاتلندی را بازی می کند که در گذشته ناخدای زیردریایی بوده و از کارش در یک شرکت امداد دریایی برکنار شده است.

وقتی او از غرق یک زیر دریایی روسی با طلاهای نازی ها در دریای سیاه با خبر می شود سرپرستی گروهی از مهندسان و ملوانان را می پذیرد که به جستجوی گنج غرق شده بروند.

کوین مک دونالد کارگردان فیلم در مورد اهمیت فیلمبرداری در محیط بسته می گوید: «من بسیاری از فیلمهای زیردریایی قدیمی را دیدم و فهمیدم که نمی خواهم دوربین هرگز به خارج از زیر دریایی برود زیرا در غیر این صورت شما تمام حس ترس از محیط بسته را از دست می دهید. دوربین خارج از صحنه درون زیر دریایی است و مرتب حرکت می کند و شما هم می دانید که دوربین داخل نیست در نتیجه ما همیشه در داخل با بازیگران بودیم و فکر کنم شما هم می توانید این را حس کنید.»

بخش زیادی از این فیلم در یک زیردریایی مدل سال ۱۹۶۷ متعلق به نیروی دریایی روسیه معروف به «بیوه سیاه» گرفته شده است که اکنون متعلق به یک گردآورنده خصوصی در کنت بریتانیا است.

جود لاو در مورد بزرگترین چالش فیلمبرداری این فیلم می گوید: «فکر می کنم خیلی ساده بزرگترین چالش در طول ساخت همان قرابت و حفظ جنبه نمایشی و تنش انگیز در اتاق های تنگ است. امری که ما کشف کردیم و شاید اولین افراد هم نباشیم، این است که فیلم با موضوع زیر دریایی در نوع خودش یک ژانر است و موفق هم هست چرا که اگر چیزی درست پیش نرود کارتان تمام است.»

با این حال در این فیلم همه چیز مطابق برنامه پیش نمی رود و بین این مردان تنش هایی بروز می کند که دلیل آن حرص و طمع، خستگی و کمبود جا در یک زیردریایی است که خوب کار نمی کند. وقتی هر کس، به کاری که در آینده با سهمش از گنج می تواند انجام دهد، فکر می کند، تنشهایی بین خدمه بروز می کند.»

مایکل اسمایلی بازیگر اهل ایرلند شمالی و بن مندلسون بازیگر استرالیایی جزء خدمه زیر دریایی در جستجوی طلا هستند.

بن مندلسون می گوید: «وقتی به درون زیر دریایی می رویم چالش شروع می شود و اتفاقات کمتر باشکوه هستند.» مایکل اسمایلی نیز می گوید:«بله انگار روسها وقتی این زیر دریایی را ساختند تازه فهمیدند که مردم باید اینجا بخوابند و در نتیجه چند تخت تاشو آنجا گذاشتند.»

این فیلم با بازیگران اهل اروپای شرقی اش یک پله بیشتر به واقعیت نزدیک شده است. بازیگرانی مثل کنستانتین خابنسکی و گریگوری دوبریگین نقش خدمه روس را بازی می کنند.

کارگردان فیلم کوین مک دونالد بیشتر با فیلم دیگرش «آخرین پادشاه اسکاتلند» در سال ۲۰۰۶ شناخته می شود که فارست ویتاکر به خاطر بازی در آن جایزه اسکار دریافت کرد.

«دریای سیاه» با بازی جود لاو در نقش اصلی هم اکنون در بریتانیا، ایرلند و هند روی پرده است و ماه ژانویه در سرتاسر جهان منتشر می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد

ژان لوک گدار از بنیانگذاران موج نو سینمای فرانسه و جهان درگذشت