طوفان هاگوپیت در فیلیپین آرام می گیرد

طوفان هاگوپیت در فیلیپین آرام می گیرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طوفان پرقدرت هاگوپیت روز یکشنبه پس از مناطق شرقی نواحی مرکزی فیلیپین را درنوردید و دست کم سه قربانی گرفت با گذشت زمان آرام می گیرد. این طوفان در

آگهی

طوفان پرقدرت هاگوپیت روز یکشنبه پس از مناطق شرقی نواحی مرکزی فیلیپین را درنوردید و دست کم سه قربانی گرفت با گذشت زمان آرام می گیرد.

این طوفان در مناطقی همچون تاکلوبان، جایی که طوفان هایان حدود یکسال پیش جان هزاران نفر را گرفته بود ویرانی های تازه ای برجای گذاشته است.

اگرچه قدرت تخریب و ویرانی هاگوپیت همسان و قابل مقایسه با طوفان هایان نبوده است اما به همراه آوردن باران شدید و سیلاب دشواری زندگی طوفانزدگان شده را سبب شده است.

یکی از طوفانزدگان با توجه به همین موضوع می گوید:«تاثیر این طوفان بر زندگی ما در مقایسه با طوفان یولاندا (هایان) شدیدتر بوده است چرا که سرعت یولاندا اگرچه خیلی زیاد بود اما سیل را به خانه های ما سرازیر نکرد.»

طوفان هاگوپیت بمعنای ‘شلاق‘، سقف خانه ها و درختان و خطوط برق رسانی و ارتباطاتی را کنده و شکسته و جاده ها را مسدود کرده است اما رفته رفته در وزش بسوی مانیل، پایتخت، شدت و قدرت آن از درجه ۵ به درجه ۲ تنزل می کند.

مسئولان فیلیپینی می گویند بهتر از سال گذشته آماده مقابله با طوفان شده اند و در تاریخ این کشور بزرگترین جابجایی مردم در زمان غیرجنگ را سازماندهی کرده اند.

الکساندر پاما، سخنگوی سازمان ملی بلایای طبیعی گفت:«وقتی جاده ها پاکسازی شدند عملیات هوایی آغاز می شود. در حال حاضر در برخی مناطق مانند ‘سامر’ منتظر مساعد شدن شرایط برای پرواز هواپیماها هستیم که اگر ممکن شد عملیات امدادی اولیه نیز شروع خواهد شد.»

طوفان هاگوپیت نزدیک به یک میلیون نفر از ساکنان نواحی ساحلی فیلیپین را مجبور به ترک خانه های خود و تجمع در یک هزار پناهگاه کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان اولین هفته کنفرانس جهانی آب و هوا

توفان روبی با سرعت سیصد کیلومتر در ساعت فیلیپین را درنوردید

حدود یک میلیون شهروند فیلیپینی خانه های خود را ترک کردند