تاکید رهبران آمریکا در مجمع سالانه سابان بر ادامه حمایت از اسرائیل

تاکید رهبران آمریکا در مجمع سالانه سابان بر ادامه حمایت از اسرائیل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز یکشنبه و در مجمع سالانه سابان در واشنگتن، رهبران ایالات متحده آمریکا تاکید کردند که این کشور، متحد اصلی و حامی نظامی اسرائیل باقی می ماند. مجمع

آگهی

روز یکشنبه و در مجمع سالانه سابان در واشنگتن، رهبران ایالات متحده آمریکا تاکید کردند که این کشور، متحد اصلی و حامی نظامی اسرائیل باقی می ماند.

مجمع سالانه سابان به میزبانی پژوهشکده بروکینگز بویژه در این ماههای حساس تا انتخابات زودهنگام اسرائیل در ماه مارس، فرصت مهمی بود تا رهبران آمریکا روابط دیپلماتیک آینده واشنگتن و تل آویو را ترسیم کنند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه با حضور در این مجمع پیام روشنی به اسرائیل داد و گفت: «وضعیت موجود بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها قابل دوام نیست و راه حلهای منتهی به صلح نیز نه قابل قبولند و نه پایدار، و نمی توان به این شیوه ادامه داد. اسرائیلی ها و فلسطینی های زیادی کشته شده اند. برای جلوگیری از کشته شدن بیگناهان بیشتر و فرونشاندن تنشهای جاری باید هر کاری کرد.»

هیلاری کلینتون هم که نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا است از این فرصت بهره برد و آشکارا ضمن اعلام حمایت کشورش از اسرائیل گفت: «صرف نظر از موضوع رهبری، حمایتهای ایالات متحده آمریکا از اسرائیل در زمینه نظامی و امنیتی موضوع مهمی است که قبلا انجام شده و بعد از این هم ادامه خواهد یافت.»

فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات زودهنگام اسرائیل به قدرت برسد، دولت اسرائیل به ادامه حمایت متحد همیشگی خود پشتگرم است. اشتفان گروبه، گزارشگر یورونیوز می گوید: «این مجمع یکبار دیگر نشان داد که اسرائیل جایگاه مهمی در افکار سیاسی آمریکایی ها دارد. حضور هیلاری کلینتون که از قبل پیش بینی شده بود حاکی از آن است که در صورت پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری، اسرائیل دوست مهمی در کاخ سفید خواهد داشت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاخ سفید از ادامه مذاکرات برای انجام سفر لغو شده هیات اسرائیلی به آمریکا خبر داد

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد

حمایت بایدن از موضع سناتوری که خواستار انتخابات زودرس در اسرائیل شده بود