تظاهرات «اروپائیان میهن پرست ضد اسلامی کردن غرب» در آلمان

تظاهرات «اروپائیان میهن پرست ضد اسلامی کردن غرب» در آلمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود ده هزار نفر دوشنبه شب در شهر درسدن آلمان در اعتراض به آنچه آن را رشد «اسلامگرایی در آلمان و اروپا» می نامند تظاهرات کردند. هزاران نفری که در این

آگهی

حدود ده هزار نفر دوشنبه شب در شهر درسدن آلمان در اعتراض به آنچه آن را رشد «اسلامگرایی در آلمان و اروپا» می نامند تظاهرات کردند.

هزاران نفری که در این تظاهرات شرکت کرده بودند خود را پگیدا (PEGIDA) می نامند که مخفف «اروپائیان میهن پرست ضد اسلامی کردن غرب» است.

آنهایی که خود را همفکر و وابسته به گروه پگیدا می دانند می گویند نه مخالف مسلمانان و مهاجران بلکه مخالف اسلامگرایی افراطی هستند و می خواهند حافظ فرهنگ غربی-مسیحی کشورهای خود باشند. آنان مخالف سرسخت سوء استفاده از نظام پناه جویی آلمان هستند.

یکی از هواداران این گروه در همین راستا گفت:«پناهندگان سیاسی بسیار خوش آمده اند اما نگاهی به خانه های پناهندگان بیاندازید. ساکنان این خانه ها فقط مردان هستند. خانواده های آنها کجایند؟ آنها جنایتکارانی هستند که خانواده هایشان را پشت سر جا گذاشته اند و در جنگ به امان خدا رهایشان کرده اند.» همزمان حدود ۹ هزار نفر در درسدن در اعتراض به گروه پگیدا تظاهرات خود را برپا و پگیدا را به برخورداری از حمایت راست گرایان افراطی نازی متهم کردند.

یکی از آنان از گروه «اتحاد درسدن بدون نازیها» گفت:«بسیاری از مردم اهمیتی نمی دهند…اما نگرانی من این است که ایستادن در کنار یک نازی در یک راهپیمایی دیگر یک تابو نیست.»

همزمان در شهرهای دیگر آلمان از جمله در برلین و دوسلدورف نیز تظاهرات مشابه برگزار شد اما شمار حاضران در این تظاهرات از چندصد نفر تجاوز نکرد.

آلمان از جمله کشورهایی است که بدلیل هجوم انبوه پناهندگان و مهاجران با چالشهایی روبروست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان؛ تعطیلی مهد کودک اسلامی به دلیل رابطه با افراط‌ گرایان

پروژه هوافضای آلمان؛ چطور می‌توان در عرض ۶۰ روز با خوابیدن روی تخت ۱۸ هزار یورو درآمد داشت؟

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد