آخرین گروگان فرانسوی به کشورش رسید

آخرین گروگان فرانسوی به کشورش رسید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین گروگان فرانسوی در جهان یک روز پس از آزادی، امروز چهارشنبه وارد فرانسه شد و مورد استقبال اعضای خانواده اش قرار گرفت. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری

آگهی

آخرین گروگان فرانسوی در جهان یک روز پس از آزادی، امروز چهارشنبه وارد فرانسه شد و مورد استقبال اعضای خانواده اش قرار گرفت.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز با حضور در فرودگاه، آخرین گروگان فرانسوی را در آغوش گرفت.

رئیس جمهوری فرانسه در استقبال از سرژ لازارویچ گفت: «آزادی او یک شادی برای مردم فرانسه است زیرا دیگر هیچ گروگان فرانسوی در هیچ کشوری وجود ندارد. با این همه، دیگر گروگان های خارجی را فراموش نمی کنیم.»

گرچه آقای لازارویچ از بیماری و کاهش وزن سخن گفته اما کاخ الیزه وضع سلامت وی را خوب ارزیابی کرده است.

سرژ لازارویچ پس از ورود به فرانسه گفت: « وقتی آزادی را بازمی یابیم زندگی زیبا می شود. معنای آزادی را قبلا تا این حد درک نکرده بودم. اهمیت آزادی را فراموش کرده بودم. فراموش نکنید همانطور که رئیس جمهور گفتند آزاد بودن وقتی معنا پیدا می کند که از خودتان در هر کجا که هستید مراقبت کنید. چرا که آزادی ارزشمندترین چیزهاست. وقتی گرفتاریم و و در وضع بدی قرا گرفتیم یا گم شده ایم یا جانمان به لب رسیده دیگر به زندگی فکر نمی کنیم.»

سرژ لازارویچ سه سال پیش به همراه یک فرانسوی دیگر بنام فیلیپ وردن در مالی و توسط اعضای گروه «القاعده در مغرب اسلامی» ربوده شده بودند. اولی زنده ماند اما دومی در ژوئیه سال ۲۰۱۳ به ضرب گلوله کشته شد.

بنابر اطلاعیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری نیجر، آزادی سرژ لازارویچ حاصل تلاشهای فراوان مقامات دو کشور مالی و نیجر بوده است.

گفته می شود در ازای آزادی سرژ لازارویچ، چند عضو گروههای اسلامگرا که در مالی زندانی بوده اند، آزاد شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین گروگان فرانسوی به خانه باز می گردد

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد