بزرگداشت ویگو مورتنسن در جشنواره مراکش

بزرگداشت ویگو مورتنسن در جشنواره مراکش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویگو مورتنسن از زمانی که اولین فیلمش را در سال ۱۹۸۵ بازی کرد مورد تحسین عامه مخاطبان و تماشاچیان خانگی قرار گرفته است. جشنواره بین المللی فیلم مراکش

آگهی

ویگو مورتنسن از زمانی که اولین فیلمش را در سال ۱۹۸۵ بازی کرد مورد تحسین عامه مخاطبان و تماشاچیان خانگی قرار گرفته است. جشنواره بین المللی فیلم مراکش امسال به او ادای احترام می کند. در ملاقاتی که با او داشتیم او از شوقش برای دریافت این جایزه و همچنین کارنامه هنری اش سخن گفت.

ویگو مورتنسن می گوید: « بسیار مایه خرسندی ام شد و همچنین در سطح تجاری امیدوارم که به جلب توجه به فیلمی که با آن اینجا هستم کمک کند. «دور از مردان» داستان زیبایی دارد و من به آن مفتخر هستم. ما آن را در فاصله ای نه چندان دور از اینجا فیلمبرداری کردیم.»

او می افزاید: «دوست می داشتم که در این سفر فرصت بیشتری می داشتم تا به کوههایی که آنجا فیلمبرداری کرده بودیم سر می زدم.»

ویگو مورتنسن در مورد کارنامه هنری اش می گوید: «هر بازیگری سرگذشت متفاوت خودش را دارد. می دانید که من سالها موفقیت و فیلمنامه های پیشنهادهای زیادی نداشتم و بدیهی است که مثل سایرینی که در «ارباب حلقه ها» نقش داشتند من هم بعد از موفقیت بین المللی سه گانه آن فیلم و حتی پس از پایان قسمت اول درهای بیشتری به رویم باز شد. با این حال صرف اینکه یک نفر خوش شانس است، به معنای این نیست که انتخابهای درستی انجام داده است.»

ویگو مورتنسن در مورد نقشش در فیلم «یک روش خطرناک» به کارگردانی دیوید کراننبرگ می گوید:« من از بازی نقش زیگموند فروید لذت بردم، شخصیتی که خود را بروز می دهد، اغواگری می کند، از خود دفاع می کند، حمله می کند و همه این کارها را با کلمات و از طریق کلمات انجام می دهد. من قطعا چیزهای بیشتری در مورد او آموختم. از اینکه فهمیدم او شوخ طبع بوده لذت بردم و همچنین جنبه هایی از زندگی خانوادگی اش و سایر جنبه های او را شناختم که از آنها بی خبر بودم.»

پس از هیاهوی فرش قرمز، هیات داوران جشنواره فیلم مراکش در محیطی آرامتر و آسوده به تعمق می پردازند.

ایزابل هوپر رییس فرانسوی هیات داوران می گوید: « هیات داوران جای بحث است. ما اینجا نیستیم که با هم موافقت کنیم در نتیجه همه حرف می زنند و نظرشان را می گویند، و سپس ما رای می گیریم. در این حالت جشنواره با تعریف سینما سازگاری دارد. سینما پنجره ای است به روی جهان که به موضوعاتی گسترده و جاه طلبانه می پردازد.»

ریتش باترا کارگردان هندی و عضو هیات داوران می گوید: «وقتی شما واقعا تحت تاثیر فیلمی قرار گرفتید شما را به جایی می برد که خودتان را زیر سوال ببرید، در آن هنگام است که کسی که فیلم را ساخته است شخصا در آن از خودش مایه گذاشته است.»

ماریو مارتونه کارگردان ایتالیایی نیز می گوید:«رابطه با واقعیت نباید خیلی مبتکرانه و یا به غایت تخیلی باشد، اما واقعیت فیلم نیاز دارد که معتبر باشد.»

دیگر عضو هیات داوران نیز می گوید: «برنامه بسیار غنی و کامل است و متاسفانه من بیشتر چیزی نمی توانم بگویم. بسیار سخت است که به عنوان عضو هیات داوران به شما پاسخ دهم. چیزی نمی توانم بگویم.» آلن ریکمن بازیگر و کارگردان انگلیسی نیز می گوید: «می دانم که فیلم ساختن به قول یک نفر مثل رفتن به جنگ می ماند. می دانم که چه قدر شجاعت از طرف کارگردان و کل گروه نیاز است. قلب من با آنها است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد