وداع تییری هانری با دنیای فوتبال حرفه ای

وداع تییری هانری با دنیای فوتبال حرفه ای
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تییری هانری، مهاجم سابق تیم ملی فرانسه، از دنیای فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد. این ستاره فوتبال فرانسه، باشگاه نیویورک ردبولز را به عنوان آخرین

آگهی

تییری هانری، مهاجم سابق تیم ملی فرانسه، از دنیای فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد.

این ستاره فوتبال فرانسه، باشگاه نیویورک ردبولز را به عنوان آخرین ایستگاه حضور خود در دنیای فوتبال برگزیده بود. وی گفته است از این پس به عنوان مفسر ورزشی در شبکه تلویزیونی اسکای اسپورتز، مشغول به کار خواهد شد.

تییری هانری در پیامی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد نوشته است: «پس از بیست سال حضور در زمین، تصمیم به ترک فوتبال حرفه ای گرفتم. این سال ها، سفری باور نکردنی برای من بود.» او در این پیام همچنین از همراهانش در باشگاه های موناکو، یوونتوس، آرسنال و بارسلونا تشکر کرده است.

تییری هانری که در فرانسه به تیتی معروف است، موفق ترین دوره بازی خود را در باشگاه آرسنال سپری کرد. هانری در طول حضور ۸ ساله خود در میان توپچی های لندن، ۲۲۶ گل به ثمر رساند و بهترین بازیکن تاریخ این تیم لقب گرفت.

پس از آرسنال به بارسلونا رفت و اگرچه در طول سه سال ۴۹ گل برای آبی اناری پوشان به ثمر رساند، هیچگاه به درخشش و محبوبیت حضور خود در آرسنال نرسید.

هانری ۱۲۳ بار برای تیم ملی فرانسه به میدان رفته است. او از جمله بازیکنان حاضر در تیم رویایی فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس