تعداد جان باختگان حمله طالبان به مدرسه ای در پیشاور به ۱۴۱ نفر رسید

تعداد جان باختگان حمله طالبان به مدرسه ای در پیشاور به ۱۴۱ نفر رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعداد کشته شدگان در جریان حمله طالبان به مدرسه ای در پیشاور افزایش یافته و ۱۳۲ دانش آموز و ۹ معلم و کارمند این مدرسه کشته شده‌اند

آگهی

پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان می گویند تعداد کشته شدگان در جریان حمله مهاجمان مسلح طالبان به مدرسه ای در پیشاور افزایش یافته و ۱۳۲ دانش آموز و ۹ معلم و کارمند این مدرسه جان باخته اند. تعداد مجروحان این حمله نیز حدود ۱۲۰ نفر اعلام شده است.

مهاجمان بلافاصله پس از ورود به این مدرسه که غالب دانش آموزان آن فرزندان نیروهای نظامی پاکستان بودند، به روی آنها آتش گشودند و بسیاری از جان باختگان از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفتند.

امیر متین، دانش آموز مجروح می گوید: “ما داخل کلاس درسمان بودیم. درب کلاس را از داخل قفل کردیم، اما سه نفر مهاجم به درب شلیک کردند و وارد شدند و روی ما تیراندازی کردند.”

بنا به گزارشها، تعداد دانش آموزان و کارکنان مدرسه حدود پانصد نفر بوده و نیروهای ارتش موفق شده اند بسیاری از آنها را از مدرسه خارج کنند.

یک دانش آموز دیگر در مورد نحوه نجات خود و دوستانش از این حمله و گروگانگیری می گوید: “به محض اینکه تیراندازی شروع شد معلم ما را در گوشه ای برد و نشاند و گفت سرمان را پایین بگیریم. بعد از حدود یک ساعت که تیراندازی فروکش کرد، افراد ارتش آمدند و ما را نجات دادند و وقتی بیرون آمدیم همکلاسی هایمان را دیدیم که در راهروها سه یا چهار بار هدف شلیک قرار گرفته و برخی کشته و برخی مجروح شده بودند. خون آنها در همه جا ریخته شده بود.”

عملیات ارتش و نیروهای امنیتی حدود هفت ساعت به طول انجامیده و به گزارش مقامات پاکستان تعداد مهاجمان مسلح ۹ نفر بوده اند که همگی در جریان عملیات کشته شده اند. علاوه بر تیراندازی چند انفجار نیز در داخل ساختمان مدرسه رخ داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنشهای بین المللی به حمله مرگبار طالبان به مدرسه ای در پاکستان

تنش انتخاباتی در پاکستان؛ نامزد حزب جنبش دموکراتیک در اثر تیراندازی زخمی شد

حمله به مسیحیان پاکستان و غارت آنها؛ برگزاری تجمعی برای دادخواهی و اجرای عدالت