گشایش فصلی تاریخی در روابط ایالات متحده آمریکا و کوبا

گشایش فصلی تاریخی در روابط ایالات متحده آمریکا و کوبا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رائول کاسترو رهبر کوبا و باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ (۲۶ آذرماه ۱۳۹۳)، درباره آغاز فصلی تاریخی در

آگهی

رائول کاسترو رهبر کوبا و باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ (۲۶ آذرماه ۱۳۹۳)، درباره آغاز فصلی تاریخی در مناسبات دو کشور و برقراری روابط دیپلماتیک و گشایش سفارت خانه های دوکشور به ایراد سخنرانی پرداختند.

این روز تاریخی یعنی روز چهارشنبه، مصادف بود با آزادی آلن گراس، پیمانکار آمریکایی که به مدت پنج سال در کوبا زندانی بود. این اقدام در قبال آزادی سه مامور اطلاعاتی کوبا که شانزده سال در آمریکا زندانی بودند صورت گرفت.

خبر معاوضه زندانیان را، رائول کاسترو و باراک اوباما به طور توامان طی سخنرانی های تلویزیونی اعلام کردند و جزئیات بیشتری را درباره آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور بیان داشتند.

رائول کاسترو که روز سه شنبه تلفنی با باراک اوباما گفتگو کرده بود، در سخنرانی خود از جمله گفت: به خاطر تلاش های پاپ فرانچسکو، دولت کانادا و هوشمندی و درایت باراک اوباما، روابط دیپلماتیک دو کشور می تواند بار دیگر آغاز شود. من از دولت ایالات متحده آمریکا می خواهم تمام موانع موجود بر سر روابط مشترک، بویژه در مورد سفر شهروندان و روابط مخابراتی را مرتفع سازد. ما باید هنر همزیستی را بیاموزیم.

باراک اوباما نیز در سخرانی خود از جمله گفت: “امروز ما به تحول در روابط دو کشور دست می زنیم، زیرا کار درستی است. امروز آمریکا تصمیم به برطرف کردن موانع برقراری روابط می گیرد تا مردم کوبا و مردم آمریکا به آینده بهتری دست یابند. همچنین دربرگیرنده آینده بهتری برای تمام نیمکره و همه جهان باشد.”

رائول کاسترو و باراک اوباما از پاپ فرانچسکو به خاطر تلاش در راه برقراری روابط آمریکا و کوبا سپاسگزاری کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرور کوتاهی بر روابط کوبا و آمریکا

کوبایی‌ها چگونه برای جنگ در اوکراین به استخدام روسیه درمی‌آیند؟

استخدام نیرو برای جنگ علیه اوکراین؛ کوبا از کشف یک شبکه قاچاق انسان به روسیه خبر داد