استقبال سران کشورهای آمریکای لاتین از بهبود روابط آمریکا و کوبا

استقبال سران کشورهای آمریکای لاتین از بهبود روابط آمریکا و کوبا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از سرگیری روابط سیاسی آمریکا و کوبا با واکنش مثبت بسیاری از سران و مقامات جهان روبرو شده است. رهبران کشورهای آمریکای لاتین از تصمیم سران آمریکا و

آگهی

از سرگیری روابط سیاسی آمریکا و کوبا با واکنش مثبت بسیاری از سران و مقامات جهان روبرو شده است. رهبران کشورهای آمریکای لاتین از تصمیم سران آمریکا و کوبا استقبال کردند.

کریستینا فرناندز رییس جمهوری آرژانتین گفت: «امروز، روز تولد پاپ فرانچسکو، پاپ آرژانتین است. رائول کاسترو امروز از نقش مهم او در این میانجی گری گفت. ما این نتیجه را جشن می گیریم، نه تنها آرژانتین بلکه آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین هم همینطور. همه جهان باید این رویداد را جشن بگیرد.»

دیلما روسف رییس جمهوری برزیل نیز گفت: «چنین لحظه ها، باعث تغییر تمدن ها می شوند و نشان می دهند که برقراری مجدد روابط که سال ها پیش قطع شده است، امکانپذیر است.»

حتی نیکلاس مادورو، ریيس جمهوری ونزوئلا که روز پیش دولت ایالات متحده را «یانکی امپریالیست» خوانده بود، از باراک اوباما قدردانی کرد.

او گفت: «ما بسیار خوشحالیم. نباید اقدام رییس جمهور باراک اوباما را نادیده گرفت. اقدامی شجاعانه که از نظر تاریخی الزامی بود و شاید مهمترین اقدام دوران ریاست جمهوری اش باشد.»

این اقدام ایالات متحده آمریکا، نه تنها روابط با کوبا را بهبود می بخشد، بکله باعث شده که همه کشورهای آمریکای لاتین از جمله دوست و دشمن، از آن ستایش کنند.

از سرگیری روابط سیاسی آمریکا با کوبا در میان مهاجران کوبایی که در میامی آمریکا یا به قول خودشان «هاوانای کوچک» زندگی می کنند، با واکنش های متفاوت مواجه شده است. برخی از مخالفان حکومت کوبا، هنوز خواستار برکناری کاسترو از قدرت اند، در حالی که دیگران از برقراری مجدد روابط بین دو کشور بسیار خوشحالند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آرژانتین به بریکس نمی‌پیوندد؛ خاویر میلی: کمونیست‌ها به آزادی و دموکراسی اعتقاد ندارند

فرمان تازه رئیس‌جمهور آرژانتین برای لغو مقررات اقتصادی؛ هزاران تن در بوئنوس آیرس دست به تظاهرات زدند

سنت‌شکنی در مراسم تحلیف ریاست ‌جمهوری آرژانتین؛ آیا خاویر میلی مجبور به اعتدال‌گرایی خواهد شد؟