نیروهای پیشمرگ کرد حصر سنجار را شکستند

نیروهای پیشمرگ کرد حصر سنجار را شکستند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق با پشتیبانی حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی، حلقه محاصره داعش را در منطقه سنجار شکستند. بنا به اعلام

آگهی

نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق با پشتیبانی حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی، حلقه محاصره داعش را در منطقه سنجار شکستند.

بنا به اعلام فرماندهان امنیتی کردستان عراق، شامگاه پنجشنبه، یگانهایی از این نیروها موفق شدند با عقب راندن جنگجویان داعش از شمال کوه سنجار، گذرگاهی را برای خروج هزاران تن از شهروندان عراقی از محاصره نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) باز کنند.

شهر سنجار در استان نینوا در شمال عراق و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه واقع شده است. این منطقه از حدود شش ماه پیش در محاصره جنگجویان دولت اسلامی، «داعش» قرار دارد.

هزاران تن از ساکنان این استان که بسیاری از آنها از اعضای اقلیت ایزدی عراق هستند، پس از یوروش داعش، به کوهستان های اطراف منطقه گریخته بودند اما امکان خروج از محاصره را نداشتند.

با وجود پیروزی عملیات شکستن حصر سنجار، نیروهای پیشمرگه برای آزادسازی شهر سنجار و بویژه بازپس گرفتن موصل، راه سختی در پیش رو دارند.

مسرور بارزانی، رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در این باره گفت: «نمی خواهیم تنها برای بهره برداری های سیاسی، پیشمرگه ها بتنهایی پیشروی کنند. آزادسازی موصل، مشارکت نیروهای عرب و بویژه نظامیان دولت عرق را می طلبد.»

همزمان با این پیروزی نیروهای کرد، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد سه تن از فرماندهان بلندپایه داعش در جریان عملیات هوایی روزهای گذشته نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق کشته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند