اوباما: تحریم ها علیه کوبا به زودی لغو نمی شود

اوباما: تحریم ها علیه کوبا به زودی لغو نمی شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو روز پس از آغاز دور تازه ای از روابط دیپلماتیک ایالات متحده و کوبا، روز جمعه رئیس جمهوری آمریکا گفت که تحریم های اقتصادی علیه این کشور به زودی لغو

آگهی

دو روز پس از آغاز دور تازه ای از روابط دیپلماتیک ایالات متحده و کوبا، روز جمعه رئیس جمهوری آمریکا گفت که تحریم های اقتصادی علیه این کشور به زودی لغو نخواهد نشد.

باراک اوباما در آخرین نشست مطبوعاتی اش در سالجاری میلادی یادآور شد که انتظار نمی رود در آینده نزدیک به کوبا سفر کند.

آقای اوباما گفت: «این رژیم همچنان مردمش را سرکوب می کند و چنانچه گفته ام پیش بینی نمی کنم که یک شبه تغییری پدید آید ولی آنچه من سخت باور دارم این است که شما کاری مشابه را برای 50 سال انجام داده اید و چیزی تغییر نکرده، شما باید چیزی متفاوت را امتحان کنید اگر می خواهید که به نتیجه ای متفاوت دست یابید.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید و در پاسخ به پرسش های مطرح درباره رویدادهای اخیر در این کشور و برخورد پلیس با سیاه پوستان خاطرنشان کرد که «45 درصد حوادث فرگوسن، میسوری و نیویورک به رشد آگاهی درباره اختلافات نژادی در این کشور یاری رسانده است.»

آقای اوباما گفت: «این ها پدیده ای تازه نیست. واقعیت این است که اکنون رو شده اند چراکه مردم قادرند از آنچه روی داده فیلم بگیرند. اخبار به گفتگوهای روزانه خانواده ها بدل می شود و اجازه می دهد مردم ارزیابی کنند. مساله حل نمی شود اگر درباره اش گفتگو نشود.»

بیش از چهار ماه از کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست توسط یک افسر پلیس در فرگوسن می گذرد با این همه اعتراض های خیابانی همچنان در این شهر ادامه دارد. با اعلام رای برائت هیات منصفه درباره پلیس متهم به قتل یک مرد سیاه پوست هنگام بازداشت در نیویورک نیز به دامنه اعتراض علیه رفتار پلیس در قبال سیاه پوستان افزوده شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند