درخشش تراویس گانونگ در آخرین رقابت اسکی آلپاین سال۲۰۱۴

درخشش تراویس گانونگ در آخرین رقابت اسکی آلپاین سال۲۰۱۴
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین هفته از رقابت های اسکی آلپاین سال ۲۰۱۴، در پیست سانتا کاتِرینا دی والفووا، در ایتالیا برگزار شد.در ماده سرعت، تراویس گانونگ آمریکایی نخستین

آگهی

آخرین هفته از رقابت های اسکی آلپاین سال ۲۰۱۴، در پیست سانتا کاتِرینا دی والفووا، در ایتالیا برگزار شد.در ماده سرعت، تراویس گانونگ آمریکایی نخستین پیروزی خود را در رقابت های جام جهانی جشن گرفت.

نخستین پیروزی تراویس گانونگ در اسکی سرعت

تراویس گانونگ، روز یکشنبه در رقابت های اسکی سرعت پیست سانتا کاترینا دی والفووا، بر سکوی نخست ایستاد. این اسکی باز ۲۶ ساله آمریکایی، مسیر مسابقه را در یک دقیقه و سی و دو ثانیه و چهل و دو صدم ثانیه پیمود تا نخستین پیروزی خود را در رقابت های جام جهانی، رقم زند. گانونگ با کسب این عنوان، در جدول رده بندی جام جهانی اسکی سرعت به مکان سوم صعود کرد و در جدول رده بندی عمومی، در جایگاه دهم قرار گرفت.

ماتیاس مِیِر اتریشی، تنها با ۹ دهم ثانیه اختلاف به مکان دوم این رقابت ها رسید. میر، در جدول رده بندی ماده سرعت در مکان ششم و در جدول عمومی، در جایگاه نهم قرار دارد.

دومینیک پاریس ایتالیایی هم در این رقابت به مقام سوم رسید تا در جدول رده بندی ماده سرعت پس از کیِتیل یانسرود صدرنشین، دوم باشد.

یانسرود نروژی، یکه تاز رقابت های جام جهانی امسال، در پیست سانتا کاترینای ایتالیا به مقام پانزدهمی بسنده کرد.

نخستین پیروزی سارا هکتور در رقابت های جام جهانی

سلیمان یاسینی، خبرنگار یورونیوز: «در مسابقات این هفته بانوان، سارا هکتور، برای نخستین بار در رقابت های امسال جام جهانی خوش درخشید. این اسکی باز سوئدی، در رقابت های کوتای اتریش، با پیروزی در مارپیچ بزرگ، قابلیت های خود را بار دیگر به رقبا اثبات کرد و با غلبه بر آنا فنینگر و میکائیلا شیفرین، نشان داد که کسب عنوان دومی در اوره سوئد، تصادفی نبوده است.»

سارا هکتور، در بیست و دو سالگی نخستین پیروزی خود را در جام جهانی اسکی جشن گرفت.
این اسکی باز سوئدی، در ماده مارپیچ بزرگ، در نوبت اول در بدترین شرایط جوی در حالی که با محدودیت شدید دید مواجه بود، کار خود را تنها با ۲۷ صدم ثانیه اختلاف با میکائلا شیفرین به پایان رساند. سارا هکتور اما در نوبت دوم، تاخیرش را جبران کرد و با سه دهم ثانیه اختلاف نسبت به آنا فننینگر اتریشی و میکائلا شیفرین آمریکایی، بر سکوی نخست ایستاد.

لغو یک رقابت عامه پسند به دلیل کمبود برف

سلیمان یاسینی، خبرنگار یورونیوز: «بالا بودن درجه حرارت در هفته های گذشته در اروپا، بسیاری از پیست های اسکی را از شرایط ایده آل دور کرده است. به همین دلیل هم مسئولان شهر مونیخ، برنامه سالانه اسکی ای را که برای جشن های سال نوی میلادی پیش بینی شده بود، لغو کردند. فرانک پیکارد، کارشناس اسکی آلپاین از برگزار نشدن چنین رقابت های عامه پسندی ابراز تاسف می کند.»

فرانک پیکار، قهرمان سابق اسکی آلپاین فرانسه درباره اهمیت برگزاری چنین رقابت هایی می گوید: «برای شناساندن جام جهانی اسکی آلپاین به مردم، باید هرآنچه را در توان ورزشکاران است، به نمایش گذاشت. باید به سمت مردم رفت؛ باید رقابت هایی از این دست را در دستور کار گذاشت. شکل و شمایلش هم فرقی نمی کند؛ می تواند اسکی موازی باشد، یا مارپیچ در سه نوبت، با حتی مارپیچ ترکیبی در سه نوبت. شخصا با برگزاری چنین رقابت هایی موافقم. باید از فرمول های خشک امروزی خارج شد. مردم باید بفهمند که اسکی بازان آلپاین، ورزشکاران درجه اولی هستند. برای این منظور هم هیچ دستورالعمل جادویی وجود ندارد و باید به سمت مردم عادی رفت.

برگی از تاریخ اسکی؛ پترا کرونبرگر نام خود را جاودانه کرد

سلیمان یاسینی، خبرنگار یورونیوز: «نهم دسامبر سال ۱۹۹۰. پترا کرونبرگر جوان، مُهر خود را برای همیشه بر رقابت های جام جهانی اسکی می کوبد. این بانوی اسکی باز اتریشی، پس از پیروزی در مواد سرعت، مارپیچ بزرگ، مارپیچ کوچک و اسکی ترکیبی، کارنامه افتخاراتش را با ایستادن بر سکوی نخست آلتن مارکت اتریش در ماده سوپر جی تکمیل می کند. به این ترتیب او نخستین بانوی اسکی بازی شد که در پنج ماده، به عنوان نخست رسید. از یاد نبریم که همین شخص، یک قهرمانی جام جهانی، دو مدال المپیک و سه جام بلورین گرفت. در سال ۱۹۹۲، پترا کرونبرگر، درحالی که تنها ۲۳ سال داشت و دیگر قله ای برای فتح در برابر خود نمی دید، با دنیای اسکی حرفه ای وداع کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تساوی رم در شب مصدومیت آزمون و دیبالا و اخراج لوکاکو

سردار آزمون در رم؛ مهاجم لورکوزن شاگرد مورینیو می‌شود

بوفون کفش‌های خود را می‌آویزد؛ اسطوره ایتالیایی جانشین ویالی می‌شود؟