اولین نشانه های رکود اقتصادی در روسیه هویدا شد

اولین نشانه های رکود اقتصادی در روسیه هویدا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روبل، واحد پول روسیه ارزش خود در برابر دلار را از می دهد و میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی نیم درصد تنزل کرده است. بحران

آگهی

روبل، واحد پول روسیه ارزش خود در برابر دلار را از می دهد و میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی نیم درصد تنزل کرده است.

بحران اوکراین و تصمیم به ضمیمه شبه جزیره کریمه این کشور توسط روسیه که تحریم های غرب را بدنبال داشته و اخیراً با کاهش بی سابقه بهای نفت در بازارهای بین المللی همراه شده است اینک تاثیر سوء خود را بر اقتصاد روسیه نمایان می کند.

با این وجود، سرگئی رومنچوک، رئیس واحد ارز و بازار پول «متال اینوست بانک» نوسان نرخ ارز و ارزش روبل را تقریبا غیرقابل پیش بینی می داند.

وی می گوید: «در پی اعلام سیاست دولت روسیه در پایان دادن به حدس و گمانه زنی ها، تعداد بازیگران بازار پول به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در چنین شرایطی نرخ ارز در بازار تحت تاثیر عوامل کوتاه مدت تعیین می شود و نوسان آن بسیار غیر قابل پیش بینی است. برای مثال، ارزش روبل امروز بدون هیچگونه نشانه قبلی حدود هفت درصد افت کرد.»

در چنین وضعیتی، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در نشستی با کابینه با اعلام خبر تزریق ۱۹.۶ میلیارد دلار به بانکهای این کشور، نسبت به خطر رکود شدید اقتصادی هشدار داد.

کریس بیوچمپ، تحلیلگر ارشد بازارهای مالی با استناد به سه عامل تاثیرگذار می گوید نسبت به آیندۀ اقتصاد روسیه خوشبین نیست. وی می گوید:« با تداوم سقوط بهای نفت، تاثیر تحریم ها و حواشی مربوط به آن و عدم اطمینان سیاسی در روسیه، چشم اندازی که من برای اقتصاد این کشور می بینم بسیار بدتر از آن چیزی است که بسیاری تصور می کنند.»

روس ها تحت رهبری و سیاست های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری، در حالی به استقبال سال جدید میلادی می روند که قدرت خریدشان کاهش یافته و اقتصادشان نشانه های پسرفت را تجربه می کند، تجربه ای که نوید از سالی نو با روزهایی پربار و پررونق نمی دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند