اجساد برخی از مسافران هواپیمای ایرآسیا پیدا شد

اجساد برخی از مسافران هواپیمای ایرآسیا پیدا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جستجوگران اجساد بیش از ۴۰ مسافر را از آب گرفته و بخشی از قطعات هواپیما را نیز به ساحل منتقل کرده اند.

آگهی

مقامات اندونزی تایید کردند که قطعاتی از بدنه هواپیمای ناپدیده شده ایرآسیا و اجساد تعدادی از قربانیان این سانحه را در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره برنئو در دریای جاوه یافته اند.

جستجوگران اجساد بیش از ۴۰ مسافر را از آب گرفته و بخشی از قطعات هواپیما را نیز به ساحل منتقل کرده اند. حدود ۳۰ قایق و ۲۱ هواگرد از چندین کشور مختلف در این عملیات جستجو حضور دارند.

هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی ایرآسیای مالزی، با ١٦٢ سرنشین روز یکشنبه در نیمه راه پرواز دو ساعته از سورابایا در اندونزی به سنگاپور، از صفحه رادار ناپدید شد.

تا این لحظه، دلیل ناپدیدشدن این هواپیما به خاطر قطع شدن ارتباط با برج مراقبت، اعلام شده است. مقامات سازمان هواپیمایی اندونزی اعلام کردند که خلبان هواپیما پیش از قطع ارتباط، خواستار پرواز در ارتفاع بالاتر شده تا از ابرها فاصله بگیرد. ظاهرا وضعیت جوی به دلیل طوفان شدید در آن ارتفاع نامساعد بوده است و این ممکن است دلیل سقوط هواپیما باشد.

رئیس جمهوری اندونزی نیز که بلافاصله بعد انتشار خبر کشف اجساد به منطقه جستجو پرواز کرده بود، در نشست مطبوعاتی در شهر سورابایا حاضر شد و در سخنانی کوتاه به خانواده قربانیان این سانحه هوایی تسلیت گفت و قول داد هرچه سریع تر نتیجه تحقیقات برای تعیین علت دقیق سقوط این هواپیما اعلام شود.

سال ۲۰۱۴ برای صنعت هوانوردی مالزی فاجعه بار بود: سقوط هواپیمای ایرآسیا سومین سانحه خطوط هوایی این کشور در سال جاری است. در ماه مارس، یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی با ٢٣٩ سرنشین در مسیر پرواز از آن کشور به چین ناپدید شد. در ماه ژوئیه نیز، یک هواپیمای مسافربری متعلق به همان شرکت برفراز خاک اوکراین سقوط کرد و تمامی ٢٩٨ سرنشین آن کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین بخش از قطعات هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ایرآسیا پیدا شد

وزیر دفاع اندونزی با کارنامه نقض حقوق بشر مدعی پیروزی در انتخابات شد

انتخابات در بزرگترین دموکراسی مسلمان جهان؛ چه‌کسی میراث‌دار اوبامای آسیا در اندونزی می‌شود؟