تیراندازی در پاریس باز هم قربانی گرفت

تیراندازی در پاریس باز هم قربانی گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از تیراندازی به دو پلیس در محلۀ "مونروژ" در جنوب پاریس، پلیس ابتدا از دستگیری یک مرد ۵۲ ساله به عنوان مظنون به تیراندازی خبر داد اما سپس اعلام شد که فرد دستگیر شده عامل تیراندازی مورد نظر نیست

آگهی

صبح روز پنجشنبه و به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از حملۀ مسلحانه به هفته نامه “شارلی ابدو” در پاریس، دو پلیس در جنوب این شهر هدف گلوله قرار گرفتند. یکی از این دو پلیس، بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت و حال پلیس دوم نیز وخیم گزارش می شود.

مقامات پلیس شهر پاریس می گویند این حادثه با حملۀ مسلحانه به دفتر هفته نامه شارلی ابدو که دست کم ۱۲ قربانی از میان خبرنگاران و کاریکاتوریست های این نشریه و پلیس برجای گذاشت، ارتباطی ندارد.

پس از تیراندازی به دو پلیس در محلۀ “مونروژ” در جنوب پاریس، پلیس ابتدا از دستگیری یک مرد ۵۲ ساله به عنوان مظنون به تیراندازی خبر داد اما سپس اعلام شد که فرد دستگیر شده عامل تیراندازی مورد نظر نیست.

بنا به اعلام کاخ ریاست جمهوری، پس از این حادثه تیراندازی، برنارد کازنوف، وزیر کشور فرانسه، نشست اضطراری رییس جمهوری این کشور با وزیران را ترک کرده و در محل حادثه حاضر شده است.

وزیر کشور و نخست وزیر فرانسه همچنین مردم و رسانه ها را به آرامش دعوت کرده اند. مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در سخنانی از رسانه ها خواسته است از دخالت در روند تحقیقات و انتشار اخباری که ممکن است بررسی های پلیس و سرویس های اطلاعاتی فرانسه را تحت تاثیر قرار دهد، خودداری کنند.

از روز چهارشنبه، هفتم ژانویه، و پس از حملۀ تروریستی به هفته نامۀ شارلی ابدو در پاریس که منجر به مرگ دوازده پلیس و خبرنگار و کاریکاتوریست شد، فرانسه در حالت فوق العاده به سر می برد. پلیس و نیروهای ارتش در اماکن مهم فرانسه مستقر شده و تحقیقات برای دستگیری عاملان این حادثه ادامه دارد. تاکنون، هفت نفر در رابطه با این تیراندازی دستگیر بازداشت شده اند و به گفتۀ دادستان فرانسه، ضاربین، دو برادر فرانسوی الجزایری تبار هستند.

در اعتراض به این اقدام تروریستی، تجمعات گسترده ای در شهرهای فرانسه و برخی از کشورها برگزار شد و حاضران، در حالیکه قلم هایی را بالا گرفته بودند، با حمل تصاویری که به روی آنها جمله “ من شارلی هستم“، انزجار خود را از قتل روزنامه نگاران اعلام کردند. رهبران مذاهب مختلف نیز در پاریس، در دیدار با رییس جمهوری فرانسه، اقدام قاتلان را که در هنگام کشتن قربانیان خود فریادهای “الله اکبر“، “انتقام پیامبر اسلام را گرفتیم” و “ما شارلی را کشتیم“، سر می داده اند، محکوم کردند.

وقایع اخیر، نگرانی از اقدامات افراطی را دامن زده است. صبح روز پنچشنبه، هشتم ژانویه، انفجاری در مقابل یک رستوران همجوار با یک مسجد در منطقه “ ویلفرانش” در حومۀ شهر لیون بوقوع پیوست که خوشبختانه تلفاتی برجای نگذاشته است. پلیس قضایی لیون می گوید این انفجار، ماهیت جنایی دارد و سرگرم تحقیقات در این زمینه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند