واکنشها به حمله به هفته نامه فرانسوی، از آمریکا تا خاورمیانه

واکنشها به حمله به هفته نامه فرانسوی، از آمریکا تا خاورمیانه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واکنشها به حمله به مقر هفته نامه فکاهی “شارلی ابدو” در پاریس که به قیمت جان دوازده نفر تمام شد، یکی پس از دیگری ادامه دارد. باراک اوباما، رییس جمهور

آگهی

واکنشها به حمله به مقر هفته نامه فکاهی “شارلی ابدو” در پاریس که به قیمت جان دوازده نفر تمام شد، یکی پس از دیگری ادامه دارد.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، با بیان این که حمله به خبرنگاران نشانه ترس تروریستها از آزادی مطبوعات و آزادی بیان است، گفت: “اما چیزی که من بسیار به آن اطمینان دارم این است که ارزشهای مشترک ما با مردم فرانسه که اعتقاد جهانی به آزادی بیان است، نمی تواند با خشونت بی مفهوم یک عده، خاموش شود.”

ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا هم در واکنش به این حمله گفت: “ما اروپاییها امشب از این حمله بسیار بهت زده و غمگین شدیم. من می خواهم به مردم فرانسه بگویم که همه ما اروپاییها، امشب پاریسی و فرانسوی هستیم.”

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با بیان این که این اقدام حمله به ارزشهایی است که در نزد همه عزیز است، گفت:“این ارزشها شامل ارزش آزادی مطبوعات، آزادی بطور کلی و شرافت انسانی است.”

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا با بیان این که امروز در بریتانیا همه در کنار ملت و دولت فرانسه هستند، گفت: “ما هرگز نباید اجازه دهیم که تروریستها به ارزشهای ما که همان دموکراسی و آزادی بیان است، خدشه وارد کنند.”

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم با بیان این که حملات اسلام افراطی حد و مرزی ندارد، افزود: “این حملات جهانی هستند و پاسخ به آن هم باید جهانی باشد. تروریستها می خواهند آزادی و تمدن ما را نابود کنند.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند

جزئیات حمله پاریس؛ تحقیقات آلمان و فرانسه در مورد چاقوکشی آرمان رجب‌پور و قصور روانپزشکی

افشای هویت عامل حمله مرگبار در پاریس؛ «آرمان رجب‌پور میاندوآب» کیست؟