وزیر اقتصاد اسرائیل: با تروریسم مدارا نکنید

وزیر اقتصاد اسرائیل: با تروریسم مدارا نکنید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی مرگ چهار یهودی در جریان گروگانگیری روز جمعه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به همراه چند تن از مقامات

آگهی

در پی مرگ چهار یهودی در جریان گروگانگیری روز جمعه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به همراه چند تن از مقامات عالی رتبه این کشور شامگاه یکشنبه از کنیسه بزرگ پاریس دیدار کردند.

به این مناسب، یورونیوز با نفتالی بنت، وزیر اقتصاد اسرائیل گفت وگو کرد:

نفتالی بنت: من از دنیای آزاد، به ویژه اروپا انتظار دارم که در درجه اول واقعیت [وضعیت موجود] را به درستی درک کند. وانمود نکنند که این یک حمله تروریستی اسلامی نبود. اگر آن را یک حمله تروریستی اسلامی ندانیم و فرقی بین آن و انواع دیگر تروریسم نگذاریم، آن وقت راهی برای مبارزه و مقابله با آن نخواهیم یافت.

یورونیوز: اما این می تواند به مثابه گناهکار دانستن و متهم کردن همه مسلمان گرفتن به تروریسم باشد.

نفتالی بنت: نه، من همه مسلمانان را گناهکار نمی دانم. مشخصا اکثر مسلمانان از تروریسم حمایت نمی کنند، اما اکثر تروریست ها مسلمان هستند. واقعیت این است. ما باید با آنها مبارزه کنیم.

به گمان من اروپاییان کمی ساده لوحانه به این مساله می نگرند. اظهارات سیاست پسند حاکم در اروپا نگرشی را تقویت می کند که بر اساس آن باید انگیزه های تروریست ها را درک کرد. ما می گویم با حملات تروریستی نباید به هیچ وجه مدارا کرد، به هیچ وجه. من نمی خواهم تروریست ها را درک کنم، من می خواهم آنها را شکست دهم. ما باید با تروریسم بجنگیم و بر آن فایق آییم. ما در اسرائیل چنین کردیم و حالا باید در اروپا هم چنین شود.

یورونیوز: خوب، حالا پیام شما برای یهیودیان فرانسوی که ممکن است نگران حملات دیگر باشند چیست؟

نفتالی بنت: من با صدها تن از آنها امروز دیدار کردم و دیدم که چقدر نگران هستند. پیام من این است: خانه شما اسرائیل است. در فرانسه بمانید یا به اسرائیل بیایید، دولت اسرائیل حمایت و حفاظت از شما را وظیفه خود می داند. انتخاب با شماست. اگر بمانید، هیچ مشکلی نیست و اگر به اسرائیل بیایید با آغوش باز از شما استقبال خواهد شد.

*یورونیوز: گروگانگیر سوپرمارکت از مصیبت های فلسطینیان سخن گفته بود. به نظر شما، این مساله هیچ تاثیری در شکل گیری اینگونه حملات دارد؟

نفتالی بنت: به هیچ وجه، دلیل و انگیزه این حملات فقط شریعت است که [اساس] ایدئولوژی اسلام گرایان افراطی است. تلاش برای درک درد و رنج آنها روش درستی نیست. در جنگ با تروریسم تنها یک روش وجود دارد و آن پیروزی تمام و کمال است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند

جزئیات حمله پاریس؛ تحقیقات آلمان و فرانسه در مورد چاقوکشی آرمان رجب‌پور و قصور روانپزشکی

افشای هویت عامل حمله مرگبار در پاریس؛ «آرمان رجب‌پور میاندوآب» کیست؟