دستگاه آنالیز حرکات بازیکنان تنیس

دستگاه آنالیز حرکات بازیکنان تنیس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«زمین تنیس هوشمند» محصولی از شرکت اسرائیلی «پلی سایت» است که امکان ثبت و تجزیه و تحلیل حرکات ورزشکاران را در زمان تمرین و مسابقه فراهم می کند. نسبت

آگهی

«زمین تنیس هوشمند» محصولی از شرکت اسرائیلی «پلی سایت» است که امکان ثبت و تجزیه و تحلیل حرکات ورزشکاران را در زمان تمرین و مسابقه فراهم می کند.

نسبت به مدل کنونی آنالیز تنیس موسوم به «هُک آی»، دقیق تر و ارزانتر است و می تواند عصای دست بازیکنان حرفه ای و آماتور و همچنین مربیان در تبیین نقاط ضعف و قوت تیم خود باشد.

چن شاچار، مدیرعامل شرکت بیشتر توضیح می دهد: «ما شش عدد دوربین در زمین نصب می کنیم که در زمان واقعی کل حرکات و فعالیت های بازیکنان را ثبت و تجزیه و تحلیل می کنند. بنابراین هر کاری که شما در زمان تمرین یا مسابقه انجام دهید ثبت و آنالیز می شود و بلافاصله بر روی پروفایل شخصی شما در «پلی سایت دات کام» قرار می گیرد و شما می توانید بصورت آنلاین بازی خود را به نمایش بگذارید و کیفیت آنرا با دیگران مقایسه کنید.»

تاکنون این سیستم در هشتاد زمین تنیس در آمریکا و اروپا بکار گرفته شده و تنیس بازان و مربیان برتر دنیا نیز از آن استقبال کرده اند.

نواک جکوویچ، استفان ادبرگ و راجر فدرر با ابراز امیدواری نسبت به کارایی این سیستم روی آن سرمایه گذاری کرده اند و مربیان ماریا شاراپوا و سرنا ویلیامز نیز از آن در تمرینات بهره می گیرند.

هدف شرکت فروش چهار تا پنج هزار دستگاه طی چهار سال آینده است. ایده این کار از آنالیز صحنه های نبرد گرفته شده و برخی از مسئولان «پلی سایت» سابقه نظامی دارند.

شرکت در نظر دارد در آینده نزدیک سیستمی مشابه برای آنالیز ورزشهایی چون بسکتبال، هندبال و اسکواش را روانه بازار کند و پس از آن نوبت به هاکی روی یخ و فوتبال خواهد رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات گرنداسلم تنیس ملبورن شد

آزادی ستاره سابق تنیس جهان از بند؛ بوریس بکر از بریتانیا اخراج می‌شود

نواک جوکوویچ برای هفتمین بار فاتح مسابقات تنیس ویمبلدون شد