ویکتوریا مودِستا: به معلولیت خود افتخار کنید

ویکتوریا مودِستا: به معلولیت خود افتخار کنید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استقبال گسترده از نماهنگ جنجالی پروتوتایپ (PROTOTYPE)، ویکتوریا مودِستا را به نخستین ستاره ناقص العضو دنیای موسیقی پاپ بدل کرده است. ویکتوریا

آگهی

استقبال گسترده از نماهنگ جنجالی پروتوتایپ (PROTOTYPE)، ویکتوریا مودِستا را به نخستین ستاره ناقص العضو دنیای موسیقی پاپ بدل کرده است.

ویکتوریا مودستا، برای نخستین بار در مراسم اختتامیه پارالمپیک لندن همراه با گروه کولدپلی اجرا داشت و به چهره ای محبوب بدل شد.

این مدل و خواننده بیست و هشت ساله، از زمان تولد در لیتوانی و به دلیل یک اشتباه پزشکی از معلولیت پای چپ رنج می برد. وی در بیست سالگی از پزشکان خواست تا پای ناتوانش را از زانو به پایین قطع کنند.

ویکتوریا مودستا درباره موزیک ویدئوی پروتوتایپ که معلولیت و اراده وی در آن نقش اصلی را بازی می کند، می گوید: « فکر می کنم برای ما خیلی مهم است که خودمان را نشان دهیم و مردم را به حرف زدن و واکنش واداریم و بحثی را در این باره به راه اندازیم.»

پروتوتایپ اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۴ و در جریان فینال ایکس فاکتور اجرا شد. سام فرهمند، ویدئوی این موزیک را کارگردانی کرده است که در آن تصاویری سورئال و نمادهایی از طغیان و شورش علیه وضع موجود در لیتوانی و بریتانیا دیده می شود.

سام فرهمند درباره ویکتوریا مودستا می گوید: «وقتی خیلی کوچک بود، کشورش را ترک کرد و به لندن آمد. خودش را قاطی کلوپهای فتیش و زندگی شبانه لندن کرد. در واقع، مامنی برای متفاوت بودنش پیدا کرد و شخصیتی برای خودش ساخت. شخصیت از این رمانتیک تر پیدا نمی شود. زندگی او مثل یک فیلم سینمایی است.»

کانال ۴ تلویزیون بریتانیا تهیه کنندگی پروتوتایپ را بر عهده گرفت. این ویدئو از یک ماه پیش، تنها در شبکه اجتماعی یوتیوب، حدود پنج میلیون بازدید کننده داشته است.

مسئول بازاریابی و ارتباطات کانال ۴ تلویزیون بریتانیا می گوید: «در این نماهنگ فوق العاده، یک شخصیت معلول به شدت به ناتوانی جسمی خود افتخار می کند. مثل قهرمانان فیلمها است. این قسمتی از شخصیت او است. معلولیت به شیوه ای غیرمتعارف نمایش داده می شود؛ شیوه ای اغواگر و شهوت انگیز.»

ویکتوریا مودستا معتقد است، همه افراد با هر میزان از توانایی یا معلولیت، تنها یک راه برای تحقق رویاهایشان دارند: بازگشت به اراده خویش.

>

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟