نگرانی اوکراینی ها از تشدید درگیری ها در شرق کشور

نگرانی اوکراینی ها از تشدید درگیری ها در شرق کشور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بالا گرفتن تنش میان جدایی طلبان تحت حمایت روسیه و ارتش اوکراین در شرق کشور بیش از گذشته مایه نگرانی و هراس اوکراینی ها شده است. حادثه مرگبار برخورد

آگهی

بالا گرفتن تنش میان جدایی طلبان تحت حمایت روسیه و ارتش اوکراین در شرق کشور بیش از گذشته مایه نگرانی و هراس اوکراینی ها شده است.

حادثه مرگبار برخورد یک خمپاره به اتوبوسی در نزدیکی دونتسک که ۱۲ کشته و ۱۶ زخمی به جا گذاشته، اوکراینی ها را بیش از گذشته نگران سرنوشت کشورشان کرده است.

این حادثه که از آن بعنوان خونین ترین حادثه با تلفات غیرنظامی از سپتامبر گذشته و از زمان برقراری آتش بس دو جانبه در مینسک یاد شده، بار دیگر نشان می دهد که غیرنظامیان قربانی تنش های میان جدایی طلبان تحت حمایت روسیه و ارتش اوکراین در شرق کشور هستند.

یکی از ساکنان کی یف گفت: «فکر می کنم این حادثه موجب تشدید درگیری ها می شود. مطمئنم که اگر خردمندانی که کشور را اداره می کنند جلوی این جنگ و برادرکشی را نگیرند، چنین چیزی رخ خواهد داد.»

دیگری افزود: «فکر می کنم که مردم به اندازه کافی عاقل هستند که چنین مسائلی را به شکلی صلح آمیز و از طریق گفتگو حل کنند. در هر حال باید این موضوعات را به شیوه صلح آمیزی پیش برد.»

درگیری ها در شرق اوکراین که از ۹ ماه پیش آغاز شده موجب کشته شدن بیش از ۴۷۰۰ تن شده است. در همین حال تحرکات نظامی اخیر طرفین درگیر در این منطقه از روزهای تیره و تار خبر می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم