نبرد جدایی طلبان و ارتش اوکراین برای کنترل فرودگاه دونتسک

نبرد جدایی طلبان و ارتش اوکراین برای کنترل فرودگاه دونتسک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درگیری میان نظامیان ارتش اوکراین و جدایی طلبان هوادار روسیه در نزدیکی فرودگاه شهر دونتسک همچنان ادامه دارد. فرودگاه این شهر بر اثر درگیری ها به

آگهی

درگیری میان نظامیان ارتش اوکراین و جدایی طلبان هوادار روسیه در نزدیکی فرودگاه شهر دونتسک همچنان ادامه دارد.

فرودگاه این شهر بر اثر درگیری ها به مخروبه ای تبدیل شده اما دو طرف برای در اختیار گرفتن کنترل آن همچنان به نبرد ادامه می دهند.

آندری لیسنکو، سخنگوی ارتش اوکراین ضمن محکوم کردن طرف مقابل به نقض توافق آتش بس گفت: «طرف روسی از امضای سند مشترک درباره آتش بس خودداری کرده است، سندی که روز ۱۳ نوامبر گذشته ارائه شد. اوکراین بار دیگر از طرف روسیه می خواهد که نسبت به امضای این توافقنامه آتش بس اقدام کند و برای اجرای آتش بس از روز ۱۹ ژانویه نیز اطمینان دهد.»

بر اساس گزارش ها، در درگیری های حدود ۲۴ ساعت گذشته، ۳ نیروی اوکراینی کشته و ۶۶ تن نیز مجروح شده اند.

هر دو طرف ادعا کرده اند که کنترل فرودگاه دونتسک را در اختیار گرفته اند اما برخی تصاویر ارسالی از حضور نیروهای جدایی طلبان هوادار روسیه در فرودگاه حکایت دارد.

آندره کوزلو، سخنگوی نیروهای جدایی طلبان هوادار روسیه نیز گفت: «نیروهای ارتش اوکراین عملیاتی را برای بازپس گیری فرودگاه دونتسک آغاز کردند که مرگ گروهی غیر نظامی بیگناه از جمله شهروندان دونتسک و هورلیفکا را در پی داشت. این بدون شک خشونت علیه تمامی توافق های صورت گرفته برای برقراری آتش بس در مینسک است.»

سازمان ملل متحد در گزارشی تخمین زده است که در درگیری ها در شرق اوکراین که از ماه آوریل گذشته آغاز شده تاکنون دست کم ۴ هزار و ۷۰۰ تن کشته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم