چیدمانهای هنری در جشنواره سیدنی

چیدمانهای هنری در جشنواره سیدنی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جشنواره سیدنی که در سال ۱۹۷۷ بنیان گذاری شده به انواع هنرهای مختلف اختصاص دارد و ترکیبی از رخدادهای رایگان و غیر رایگان را شامل می شود. یکی از

آگهی

جشنواره سیدنی که در سال ۱۹۷۷ بنیان گذاری شده به انواع هنرهای مختلف اختصاص دارد و ترکیبی از رخدادهای رایگان و غیر رایگان را شامل می شود.

یکی از چیدمانهای هنری نمایش داده شده از هنرمند مشهور چینی «ژانگ هوآن» است. او دو مجسمه پنج متری را روبروی هم نصب کرده است. یکی از آنها از جنس آلومینیوم است و به عنوان قالبی برای دیگری عمل می کند که کاملا از خاکسترهایی از معابد بودا در چین ساخته شده است و در طول زمان از بین خواهد رفت.

یکی دیگر از چیدمانهای هنری از دیوارهای کاغذی ساخته شده است. این چیدمان که نمایش اولیه اش در جشنواره سیدنی انجام می شود و همراه با صدا و رقص هنرمند بریتانیایی میرا کالیکس است که در آن مخاطبان به شکل فردی به کشف آن و پی بردن به اسرارش می پردازند.

تنوع موضوع اصلی این جشنواره است. سازمان دهنده این جشنواره می گوید: «تلاش ما این است که به اشکال گوناگون جشنواره متنوعی داشته باشیم. امری که شامل تنوع اجراها، متفاوت بودن پیش زمینه هنرمندان و تفاوت در نقاط دسترسی میشود.»

شعبده باز استرالیایی لیمبو در این جشنواره ترکیبی عجیب و غریب از کاباره، سیرک، حرکات آکروباتیک را نشان می دهد. این نمایش از جادو و موزیک در کنار اعمال عجیب برای جذب تماشاگران استفاده می کند.

هلت هالیدی نیز در این جشنواره به هنرنمایی با آتش می پردازد. یکی از اجراکنندگان این نمایش میگوید: «میتواند خطرناک باشد. باید به همکارانتان اعتماد کنید. در این اجرا من باید به دیگران تکیه می کردم که ترسناکترین قسمتش بود.»

از چیدمانهای محبوب و رایگان، چیدمان هنری «تابهای آبشار» بود. شرکتی مستقر در بروکلین تابهایی را زیر آبشاری که قطع و وصل می شود، نصب کرده است.

سال گذشته جشنواره سیدنی بیش از پانصد هزار نفر را به خود جذب کرد و برگزارکنندگان انتظار جمعیتی مشابه را امسال دارند. این جشنواره تا روز یکشنبه ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟