انتخابات یونان و امید جوانان به تغییرات

انتخابات یونان و امید جوانان به تغییرات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش رسانه های یونان جوانانی که امسال ۱۸ ساله می شوند از شرکت در انتخابات یکشنبه آینده (۲۵ ژانویه) منع شده اند. تصمیمی که به باور برخی کارشناسان

آگهی

به گزارش رسانه های یونان جوانانی که امسال ۱۸ ساله می شوند از شرکت در انتخابات یکشنبه آینده (۲۵ ژانویه) منع شده اند. تصمیمی که به باور برخی کارشناسان با هدف تحت الشعاع قرار دادن نتیجه انتخاباتی که احتمالا برنده آن مخالفان هستند اتخاذ شده است. با این همه جوانان یونانی به این انتخابات امید زیادی بسته اند چرا که به شدت از وضعیت نامناسب حاکم رنج می برند.

جیوتا وامواکا، جوان ۲۸ ساله تحصیل کرده جامعه شناسی که از سال ها پیش شغلی جز پیشخدمتی در بار نداشته می گوید: «قبل و طی دوران تحصیلم تنها شغلی که داشته ام کار در بار بعنوان پیشخدمت بوده است: آماده کردن قهوه و سرویس دادن به مشتریان و پشت دخل بودن آن هم تنها برای امرار معاش.»

تالیس پولیتیس، نیز جوان ۲۵ ساله ای است که تحصیلاتش را در رشته گرافیک به پایان رسانده و در حال حاضر برنامه های هنری اجرا می کند. البته کسب و کارش چندان رونقی ندارد و برای هر اجرا تنها ده یورو به دست می آورد. او که به این انتخابات خوش بین است و آن را گامی برای تغییر اوضاع کشور می داند، می گوید: «من حتما رای می دهم و فکر می کنم وظیفه ماست. برای اینکه ما جوانیم و تغییر اوضاع توسط ما عملی است. اگر دست به کاری نزنیم اتفاقی نخواهد افتاد.»

در حالی که یونان همچنان با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، جوانان این کشور بین دوراهی ماندن در کشور و یا ترک آن مانده اند و با سرنوشتی مبهم روبرو هستند.

نرخ بیکاری در یونان در حدود ۵۰ درصد گزارش شده و جوانان تحصیل کرده نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احزاب یونان به دنبال کسب آراء ده درصدی که نمی دانند به چه حزبی رای دهند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد