دادگاه عالی فرانسه شهروندی یک تندروی فرانسوی مراکشی را لغو کرد

دادگاه عالی فرانسه شهروندی یک تندروی فرانسوی مراکشی را لغو کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه عالی فرانسه روز جمعه تایید کرد که لغو شهروندی یک تبعه فرانسوی مراکشی که در سال ۲۰۱۳ میلادی به فعالیت تروریستی محکوم شده است، امکانپذیر و قابل

آگهی

دادگاه عالی فرانسه روز جمعه تایید کرد که لغو شهروندی یک تبعه فرانسوی مراکشی که در سال ۲۰۱۳ میلادی به فعالیت تروریستی محکوم شده است، امکانپذیر و قابل اجراست.

رای دادگاه بلافاصله مورد استقبال دولت فرانسه قرار گرفت که می گوید قصد دارد هر چه بیشتر از این امکان قانونی، بعنوان ابزاری برای مبارزه با تروریسم استفاده کند.

لغو شهروندی تنها در صورتی ممکن است که متهم دارای ملیت دیگری باشد و از زمان فرانسوی شدنش، بیشتر از پانزده سال نگذشته باشد.

یک شهروند فرانسوی و ساکن پاریس گفت: «پس گرفتن ملیت آنهایی که مرتکب چنین اعمال نفرت انگیز شده اند، اقدام درست و خوبی است. آنها شایسته داشتن ملیت فرانسه نیستند.»

شهروند دیگری گفت: «اخیرا در مورد طرحی شنیدم که در بریتانیا انجام می شود. آنها برای ادغام مجدد این افراد منحرف در جامعه، تلاش می کنند افکار افراطی آنان را از بین ببرند. به نظر من بهتر است که آنها را شناسایی و تحت نظر داشته باشیم تا اینکه لزوما ملیت آنها را باطل کنیم.»

در حالیکه وقایع تروریستی اخیر پاریس هنوز در حافظه شهروندان است، یک نظرسنجی نشان می دهد که ۸۱ درصد از فرانسوی ها با باطل کردن ملیت مجرمان تروریست موافقند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

ده ماه حبس برای مادری که فرزندانش را در خانه تنها گذاشت تا به جشن تولد برود

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت