شمار کشته شدگان در شرق اوکراین به ۵ هزار تن افزایش یافت

شمار کشته شدگان در شرق اوکراین به ۵ هزار تن افزایش یافت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان ملل متحد برآورد می کند که از ماه آوریل سال گذشته میلادی تاکنون دست کم ۵ هزار تن در شرق اوکراین کشته شده اند. در همین حال به گزارش اینترفکس،

آگهی

سازمان ملل متحد برآورد می کند که از ماه آوریل سال گذشته میلادی تاکنون دست کم ۵ هزار تن در شرق اوکراین کشته شده اند.

در همین حال به گزارش اینترفکس، الکساندر زاخارچنکو، رهبر جدایی طلبان شرق اوکراین گفته است که دیگر گفتگوهای آتش بس با مقامات کی یف را پیگیری نخواهد کرد.

تنها طی ۹ روز گذشته ۲۶۲ تن از شورشیان و نظامیان دولت کی یف کشته شده اند. از درگیری های اخیر در شرق اوکراین به عنوان خونبارترین رویارویی طرفین از زمان آتش بس اعلام شده در ماه سپتامبر گذشته تاکنون یاد می شود.

یکی از فرماندهان جدایی طلبان هوادار روسیه می گوید: «کدام آتش بس؟. من نمی فهمم. آتش بسی در کار نیست. آن ها آمده اند و باید که کشته شوند. آن ها را به عقب برانید.»

در حالی که مسکو برای صلح و پایان درگیری ها بر مذاکرات سه جانبه در مینسک تاکید دارد، جدایی طلبان روز پنجشنبه با پرچم جمهوری خودخوانده دونتسک در شمال غربی لوهانسک عملیاتی تازه را آغاز کردند.

از سویی دیگر اتحادیه اروپا در نظر دارد تا روز سه شنبه افزایش کمک مالی فوری به اوکراین را به بحث بگذارد. در حال حاضر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو از سوی کمیسیون اروپا پیشنهاد شده است. مبلغ تازه ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است که درباره اش تصمیم گرفته می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«اوکراین در جنگ با تروریسم به پشتیبانی روسیه است»

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم