برپایی تظاهرات علیه حوثی ها در صنعا

برپایی تظاهرات علیه حوثی ها در صنعا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران تن از معترضان به شبه نظامیان شیعه مذهب موسوم به حوثی ها روز شنبه در خیابان های صنعا، پایتخت یمن و دیگر شهرهای این کشور به راهپیمایی پرداختند

آگهی

هزاران تن از معترضان به شبه نظامیان شیعه مذهب موسوم به حوثی ها روز شنبه در خیابان های صنعا، پایتخت یمن و دیگر شهرهای این کشور به راهپیمایی پرداختند.

اقدامات حوثی ها سبب شده تا در روزهای اخیر علاوه بر اعضای هیات دولت، نخست وزیر و رئیس جمهوری یمن نیز از قدرت کناره گیری کنند.

تظاهرکنندگان اقدامات شبه نظامیان شیعه مذهب را «کودتا» می خوانند. یکی از تظاهرکنندگان می گوید: «ما اکنون برای از بین رفتن شبه نظامیان مسلح اعتراض می کنیم و آنان را از صنعا بیرون خواهیم کرد.» در این راهپیمایی اعتراضی زنان محجبه نیز حضور داشته و نسبت به اقدامات حوثی ها ابزار انزجار کردند.

خبرگزاری رویترز این تظاهرات را بزرگترین اعتراض خیابانی مردم صنعا علیه حوثی ها دانسته و به نقل از شاهدان عینی شمار معترضان را بالغ بر ۱۰هزار تن عنوان می کند. یک روز پیش از این هزاران تن از هواداران حوثی ها در صنعا تجمع کرده و در حمایت از این شبه نظامیان شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

حوثی ها اکنون کاخ ریاست جمهوری محاصره کرده و بر بخش های عمده پایتخت تلسط یافته اند.

عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و دولت وی از حامیان اصلی دولت آمریکا در مبارزه با القاعده محسوب می شد. ایالات متحده آمریکا در پی رویدادهای اخیر شماری از عملیات ضد تروریستی خود علیه شبکه القاعده را در یمن متوقف کرده است. از دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی اصلی شورشیان شیعه مذهب یاد می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت

تنش در دریای سرخ؛ سنتکام: نیروی دریایی آمریکا ۱۵ پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرد