دنیای ورزش: از پدیده ۱۶ ساله فوتبال اروپا تا مسابقات تیراندازی با کمان فرانسه

دنیای ورزش: از پدیده ۱۶ ساله فوتبال اروپا تا مسابقات تیراندازی با کمان فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

*توضیح: «دنیای ورزش» نام برنامه جدید بخش ورزش است که هر هفته از تلویزیون یورونیوز پخش می شود. «دنیای ورزش»، با اجرای خبرنگار انگلیسی بخش ورزش، جو آلن

آگهی

*توضیح: «دنیای ورزش» نام برنامه جدید بخش ورزش است که هر هفته از تلویزیون یورونیوز پخش می شود.

«دنیای ورزش»، با اجرای خبرنگار انگلیسی بخش ورزش، جو آلن و به مدیریت پدرو لسئون، سردبیر اسپانیایی بخش ورزش، با همکاری موسسه «اسپورت آکورد» تهیه می شود. هدف این برنامه، پوشش رویدادهای مختلف ورزشی و به ویژه، توجه به رشته هایی است که محبوبیت و معروفیت کمتری دارند.

ترکیب برنامه های اولین شماره «دنیای ورزش»، به خوبی نشانگرِ تنوع موضوعات این مجله هفتگی است؛ از معرفی وسائل و فنون «سورتمه سواری گروهی» گرفته تا پیوستن اودگارد به رئال مادرید کاستیا.*

سباستین اوژیه بر سکوی قهرمانی رالی مونته کارلو ایستاد

رانندگان تیم فولکس واگن، هر سه سکوی قهرمانی رالی مونته کارلو را از آن خود کردند.

روز یکشنبه، سباستین اوژیه فرانسوی از تیم فولکس واگن توانست فاتح مرحله نخست رالی مونته کارلو باشد. اوژیه که دو قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و مدافع عنوان قهرمانی همین مسابقات مونته کارلو نیز هست، به همراه هموطن و کمک راننده اش، ژولین اینگراسیا، توانست با خودروی پولو آر خود سطح لغزنده جاده های آلپ را بهتر از رقبا طی کرده و ۵۸ ثانیه زود تر از نفر دوم، از خط پایان بگذرد.

نفر دوم هم کسی نبود جز هم تیمی اوژیه، یاری ماتی لاتوالا. لاتوالای فنلاندی با کمک رانندگی میکا آنتیلا، مقام دوم نخستین رالی فصل را به نام خود رقم زد.

در جدول اصلی رده بندی فصل هم پس از اوژیه ۲۵ امتیازی، لاتوالا با امتیاز ۱۹ در رده دوم قرار دارد.

نفر سوم هم آندرس میکلسن نروژی بود. او با کمک اولا فلونه، مقام سوم را برای تیم فولکس واگن کسب کرد تا نمایش خوب رانندگان این خودروساز آلمانی را تکمیل کرده باشد.

در این مرحله از مسابقه سباستین لوب فرانسوی از تیم سیتروئن نتوانست مقامی بهتر از هشتمی به دست آورد.

قهرمانی رکابزنان بلژیکی در جام جهانی دوچرخه سواریِ کراس

پیست پوشیده از گل و لای شهر هوخرهیده هلند، روز یکشنبه، میزبان آخرین رقابت دوچرخه سواری کراس بود.

در گروه مردان، ماتیو فان در پوئل هلندی، فاتح این رقابت شد. اما در مجموع رقابت های فصل، کوین پاولز از بلژیک با کسب ۴۳۰ امتیاز، به مقام قهرمانی جام جهانی دوچرخه سواری کراس در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ رسید.

پس از وی، لارس فان در هار از هلند و کورنه فان کِسِل از بلژیک به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رقابت های بانوان، سانا کانت بلژیکی خوش درخشید. او که تا این واپسین رقابت فصل، پیشتاز جدول رده بندی بود، در میانه راهِ میدان آخر، بر اثر یک اشتباه به زمین خورد. این رکابزن ۲۴ ساله، اما توانست عقب ماندگی خود را جبران کرده و مانند هموطنش کوین پاولز، با کسب مقام چهارمی در این میدان، مدال طلای جام جهانی را بر گردن بیاوزید.

در اخرین رقابت فصل، اوا لِکنر، رکابزن بیست و نه ساله ایتالیایی، به مقام نخست رسید.

مسابقات تیراندازی با کمان فرانسه؛ درخشش مجدد «پرنده هلندی»

در رقابت های داخل سالن ماده کامپاوند در شهرِ نیم فرانسه، که سومین تورنمنت فصل است، مایک شلوسر هلندی با کسب ۱۴۵ امتیاز، مدال طلا گرفت.

آگهی

این کماندار که به «پرنده هلندی» شهرت دارد، پیشتر و در مرحله مقدماتیِ این فصل، شصت تیر به مرکز سیبل نشانده و با کسب ۶۰۰ امتیاز، رکورد سال ۲۰۱۱ ریو وایلد آمریکایی را شکسته بود.

در مسابقات بانوان، تعیین قهرمان به سادگی امکان پذیر نبود؛ ژنین فان کرادنبورگ و دانل ونتزل، هر دو از آفریقای جنوبی تا واپسین مرحله، شانه به شانه هم پیش آمدند و در رقابت فینال هم هر دو، تیر را بر مرکز هدف نشاندند. هیات داوران، با اندازه گیری دقیق و میلیمتری، ژنین فان کرادنبورگ را برنده این مسابقه اعلام کرد.

مرحله بعدی رقابت های تیراندازی با کمان داخل سالن در ماده کامپاوند، ششم تا هشتم فوریه در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود.

مارتین اودگارد؛ ستاره نروژی در مادرید

جوانترین بازیکن تیم ملی نروژ، خیلی زود به هدف رسید. مارتین اودگارد، با قراردادی به مبلغ سه میلیون یورو، به رئال مادرید کاستیا، تیم دوم رئال پیوست.

آگهی

این هافبک جلوزن شانزده ساله، در جریان مراسم معارفه در رئال، نشان داد که نوجوان جسوری است. وی گفت: «خیلی حس زیر فشار بودن ندارم. ولی خب، بازی برای رئال مادرید با سترومسگودِست، باشگاه سابقم، فرق می کند. این یک رویا است و می خواهم تا حد امکان آن را محقق کنم.»

اودگارد، می تواند همچنین برای تیم اصلی رئال هم به میدان رود؛ با وجود قوانین سختگیرانه جدید برای تیم های دوم یا به اصطلاح رزرو، تیم های اصلی می توانند از بازیکنان زیر ۲۳ سال، البته با محدودیت هایی، استفاده کنند.

مارتین اودگارد، از آوریل سال ۲۰۱۴، به مدت یک فصل برای سترومسگودست به میدان رفت و در ۲۵ بازی پنج گل برای تیمش به ثمر رساند. در همین سال، هم برای تیم نوجوانان و جوانان و هم برای تیم ملی بزرگسالان نروژ، به میدان رفت.

این پدیده فوتبال اروپا در مصاحبه با یکی از نشریات نروژی گفته هدفش از پیوستن به رئال، نه دغدغه های مالی، بلکه پیشرفت حرفه ای و فنی بوده است.

درباره مبلغ دستمزد اودگارد، خبر رسمی ای منتشر نشده، اما یک روزنامه محلی نروژی، میزان دستمزد هفتگی او را حدود ۴۵ هزار دلار برآورد کرده است.

آگهی

اودگارد در باشگاه جدید، زیرنظر زین الدین زیدان، ستاره فوتبال فرانسه تمرین خواهد کرد.

آنچه باید درباره سورتمه سواری گروهی دانست

جسی لامسدن، از اعضای تیم ملی «سورتمه سواری گروهی» کانادا در المپیک ونکوور در باره این ورزش زمستانی توضیح می دهد: «یک جفت کفش سورتمه سواری با ۳۵۰ استوک (میخ) ریزِ ۱۶ اینچی. استوک هایی تقریبا نامرئی، خیلی تیز و برنده. بین سه راه استوک، سه راه فاصله وجود دارد که مثل لاستیک یخ شکن عمل می کند. این کفش، مانع جمع شدن برف زیر پا می شود و به ما اجازه می دهید بدون این که با صورت زمین بخوریم، مسیر طولانی تری را بدویم. این کفش ها، مهمترین جزء تجهیزات ورزش سورتمه سواری هستند و به ما این امکان را می دهند که قدرتمان را ابتدا به سطح یخ و سپس به سورتمه منتقل کنیم و به سرعت و حرکتی که نیاز داریم برسیم تا اعضای تیم بتوانند کارشان را شروع کنند و مسابقه را ببرند.
این را هم باید گفت که وقتی این کفش ها رو می پوشید، پریدن داخل سورتمه خیلی هم بی خطر نیست؛ پریدن چهار نفر با حدود ۲۰۰ کیلو وزن داخل یک سورتمه کوچک چهار نفره، می تواند به آسیب یا شکستگی خیلی جدی بیانجامد. جای زخم هایی که میخ های کفش ها روی بدن وارد می کنند، می تواند تا آخر عمر بماند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام حذفی انگلستان؛ حذف شامپاین برای احترام به اعتقادات مذهبی بازیکنان

پیروزی شگفت‌انگیز راننده ردبول در مسابقات فرمول ۱ شانگهای

هارت: چاره ای جز ترک منچسترسیتی نداشتم