دور اول رای گیری برای انتخاب رییس جمهوری ایتالیا بی نتیجه ماند

دور اول رای گیری برای انتخاب رییس جمهوری ایتالیا بی نتیجه ماند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در دور اول رای گیری برای انتخاب رییس جمهوری جدید ایتالیا در روز پنجشنبه، ۱۰۰۹ نماینده مجلس نمایندگان، سنا و نمایندگان استانی به توافق نرسیدند. دور

آگهی

در دور اول رای گیری برای انتخاب رییس جمهوری جدید ایتالیا در روز پنجشنبه، ۱۰۰۹ نماینده مجلس نمایندگان، سنا و نمایندگان استانی به توافق نرسیدند.

دور دوم و سوم این رای گیری برای انتخاب جانشین جورجیو ناپولیتانو، که دو هفته پیش استعفا کرد، روز جمعه و دور چهارم و نهایی، روز شنبه برگزار خواهد شد.

در سه رای گیری نخست، دو سوم آرای نمایندگان و در دور چهارم، اکثریت مطلق آرا نیاز است. از آنجا که به نظر نمی آید هیچ یک از نامزدها امکان کسب دو سوم آرا را داشته باشد، به احتمال زیاد، نتیجه نهایی روز شنبه روشن خواهند.

متئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا پیش از رای گیری روز پنجشنبه، خواستار انتخاب «سرجیو ماتارلا» به عنوان رییس جمهوری این کشور شد. این قاضی قانون اساسی، با اینکه پنج بار وزیر بوده اما برای بسیاری از مردم ایتالیا ناشناخته است.

به رغم مخالفت حزب «زنده باد ایتالیا» به رهبری سیلویو برلوسکونی با آقای ماتارلا، او به احتمال زیاد در روز شنبه با دست کم ۵۲۴ رای برگزیده خواهد شد.

در این صورت او به کاخ کویریناله، مقر ریاست جمهوری ایتالیا راه خواهد یافت و به مدت قانونی هفت سال این مقام را عهده دار خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟