برپایی کنفرانس حمایت از شرق اروپا در برابر تهدید روسیه

برپایی کنفرانس حمایت از شرق اروپا در برابر تهدید روسیه
Copyright 
نگارش از Euronews با استفاده از  Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لتونی ریاست دوره ای خود در اتحادیه اروپا را با شرکت در کنفرانسی در واشینگتن آغاز کرد. این کنفرانس به میزبانی اندیشکده «شورای آتلانتیک» برپا شد و در

آگهی

لتونی ریاست دوره ای خود در اتحادیه اروپا را با شرکت در کنفرانسی در واشینگتن آغاز کرد.

این کنفرانس به میزبانی اندیشکده «شورای آتلانتیک» برپا شد و در آن دیپلمات ها، وزیران خارجه و نمایندگان پارلمان کشورهای شرق اروپا خواستار تشدید همکاری با ایالات متحده و غرب اروپا و تقویت این مجموعه در مقابل تهدیدهای روسیه شدند.

ادگار رینگویکز، وزیر خارجه لتونی در حاشیه این کنفرانس و در گفتگو با خبرنگار یورونیوز گفت: «برخی از نیروهای سیاسی در روسیه، رویای امپراطوری سزاری را در سر دارند، آنها به امپراطوری یا اتحاد جماهیر شوروی باور دارند.»

جان ادوارد هربست، سفیر پیشین ایالات متحده آمریکا در اوکراین از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری فدراسیون روسیه را مشکلی بزرگ می دانند. وی می گوید: «باور دارم که ایالات متحده متوجه نیست که در واقع مشکل تجدیدنظرطلبی آقای پوتین بزرگترین خطر امنیت ملی در جهان امروز است. دولت [آمریکا] این موضوع را به عنوان مساله ای رده دوم در نظر گرفته است.»

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشینگتن می گوید: «اظهار حمایت زیادی از اوکراین و شرق اروپا وجود دارد ولی پرسش اصلی بی پاسخ باقی است که چگونه باید با روسیه تعاملی مسالمت آمیز داشت؟.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

در جلسه شورای امنیت برای پذیرش فلسطین در سازمان ملل چه گذشت؟ وتوی آمریکا در مقابل ۱۲ رای مثبت