وزیر اقتصاد یونان: همکاری با ترویکا را متوقف می کنیم

وزیر اقتصاد یونان: همکاری با ترویکا را متوقف می کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخورد سرد یانیس واروفاکیس، وزیر اقتصاد دولت جدید یونان با یرون دایسلبلوم، رییس یوروگروپ در جریان ملاقاتشان نشان از اختلاف نظر عمیق میان دو طرف دارد

آگهی

برخورد سرد یانیس واروفاکیس، وزیر اقتصاد دولت جدید یونان با یرون دایسلبلوم، رییس یوروگروپ در جریان ملاقاتشان نشان از اختلاف نظر عمیق میان دو طرف دارد.

وزیر اقتصاد یونان اعلام کرد که کشورش قصد ندارد به همکاری با ترویکا، یا گروه سه جانبه اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا ادامه دهد، بلکه با هر یک از این نهادها مذاکره جداگانه انجام خواهد داد.

یکی از شهروندان آتن با دفاع از رفتار وزیر اقتصاد این اقدام را موجب تقویت غرور ملی می داند.

فرد دیگری نیز می گوید: «بیانیه ای از سوی پارلمان اروپا صادر شده که می گوید ترویکا در حل مسائل موفق نبوده، بنابراین فکر می کنم وزیر اقتصاد هم همین حرف را زد.»

و یک کارشناس اقتصاد نیز می گوید: «فکر می کنم دولت گزینه های زیادی دراختیار ندارد. به نظرم این کار نمایشی است و هر اقدامی که انجام دهند تا دو، سه یا پنج ماه دیگر به جای خود بازخواهند گشت.»

سردی روابط یونان و نهادهای سه گانه بین المللی در حالیست که این کشور باید تا تابستان، ده میلیارد یورو از بدهی های خود را پرداخت کند.

وزیر اقتصاد یونان قرار است برای مذاکره درباره کمک های کشورهای اروپایی به لندن، پاریس و رم سفر کرده و با همتایان خود دیدار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده