ژروم شامپاین از حضور در انتخابات ریاست فیفا انصراف داد

ژروم شامپاین از حضور در انتخابات ریاست فیفا انصراف داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژروم شامپاین یک سال پیش زمانی که برای نامزدی ریاست فیفا اعلام آمادگی کرده بود گفته بود «فیفا باید عوض شود، دموکراتیک تر شود، بهتر رفتار کند و احترام

آگهی

ژروم شامپاین یک سال پیش زمانی که برای نامزدی ریاست فیفا اعلام آمادگی کرده بود گفته بود «فیفا باید عوض شود، دموکراتیک تر شود، بهتر رفتار کند و احترام بیشتری کسب کند.»

اما ظاهرا این اظهارات کام برخی از اعضای فیفا را تلخ کرده چرا که شامپاین نتوانست حمایت لازم برای نامزدی در انتخابات ریاست فیفا را بدست آورد و در نتیجه مجبور شد که کارزار انتخاباتی را ترک کند.

او که زمانی معاون دبیرکل فیفا بود، در واکنش به این ناکامی گفته است که «فدراسیون های فوتبال دست به دست هم دادند» تا او «تنها نامزد مستقل فیفا را حذف کنند.»

مطابق قوانین فیفا، نامزدها برای حضور در این انتخابات باید از سوی دست کم فدراسیون فوتبال پنج کشور حمایت شوند.

به این ترتیب، تنها سه نامزد باقی می مانند که با سپ بلاتر برای کسب کرسی ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال رقابت خواهند کرد.

علی بن الحسین، شاهزاده اردن که نایب رئیس کنفدراسیون آسیا و از نزدیکان میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، است.

مایکل فان پراگ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند، که عضو کمیته اجرایی یوفا هست. او در سال های اخیر بارها وضعیت فعلی فیفا را نگران کننده توصیف کرده است.

و سرآخر لوئیس فیگو، ستاره پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال و باشگاه های رئال مادرید و اینترمیلان که ماه گذشته میلادی نامزدی خود را اعلام کرد.

انتخابات ریاست فیفا قرار است روز ۲۹ مه سال جاری میلادی در مقر فیفا در زوریخ برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس