نخست وزیر یونان: «در حال حاضر نیازی به کمک روسیه نداریم»

نخست وزیر یونان: «در حال حاضر نیازی به کمک روسیه نداریم»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

الکسیس سیپراس، به سنت روسای دولت های پیشین یونان، در نخستین سفر خارجی خود به قبرس رفت و مورد استقبال رسمی رئیس جمهوری این کشور، نیکوس آناستیادیاس،

آگهی

الکسیس سیپراس، به سنت روسای دولت های پیشین یونان، در نخستین سفر خارجی خود به قبرس رفت و مورد استقبال رسمی رئیس جمهوری این کشور، نیکوس آناستیادیاس، قرار گرفت.

قبرس، همسایه شرقی یونان، علاوه بر داشتن مشترکات متعدد فرهنگی و زبانی با این کشور، یکی دیگر از قربانیان بحران مالی و سیاست های ریاضت اقتصادی اروپا است.

نخست وزیر چپگرای یونان، در یک نشست خبری با اشاره به ضرورت جایگزینی تروئیکا و برنامه های سختگیرانه سه نهاد وام دهنده به یونان (صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا) با یک چشم انداز اروپایی گفت: «یک برنامه عاقلانه و ضروریِ توسعه، اگر مورد قبول قرار گیرد، نه تنها برای یونان و قبرس، بلکه برای کل اروپا یک شروع خوب و یک گام شاخص و نهادی خواهد بود.»

الکسیس سیپراس، در این نشست، همچنین در رابطه با احتمال درخواست کمک مالی یونان از روسیه گفت که کشورش در حال حاضر در مسیر توافق با اروپا به پیش می رود و فعلا نیازی به درخواست کمک از روسیه ندارد. با این حال وی بر اهمیت داشتن روابط صلح آمیز و همکاری اروپا با روسیه تاکید کرد.

در هفته های گذشته و در پی سخنان آقای سیپراس بر لزوم همکاری کشورش با روسیه، بسیاری از تحلیلگران و رسانه های اروپایی، به این نتیجه رسیده بودند که دولت جدید یونان در صورت عدم توافق با نهادهای اتحادیه اروپا، از مسکو درخواست کمک خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونان در تلاش یافتن راه حل

غزه در آستانه قحطی؛ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به راه افتاد

قبرس در عملیات مشترک با موساد ۲ ایرانی را به اتهام برنامه‌ریزی برای قتل تجار اسرائيلی بازداشت کرد