بیوه الکساندر لیتویننکو در دادگاه رسیدگی به مرگ مشکوک همسرش حاضر شد

بیوه الکساندر لیتویننکو در دادگاه رسیدگی به مرگ مشکوک همسرش حاضر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارینا لیتویننکو بیوه آلکساندر لیتویننکو افسر سابق سازمان امنیت فدرال روسیه، که ۸ سال قبل در بیمارستانی در لندن درگذشت، روز دوشنبه دوم فوریه برای

آگهی

مارینا لیتویننکو بیوه آلکساندر لیتویننکو افسر سابق سازمان امنیت فدرال روسیه، که ۸ سال قبل در بیمارستانی در لندن درگذشت، روز دوشنبه دوم فوریه برای تکمیل رسیدگی به این پرونده در دادگاه عالی لندن حاضر شد.

آلکساندر لیتویننکو که از مخالفان ولادیمیر پوتین و تحت پیگرد دادگاهی در روسیه بود، در سال ۲۰۰۶ به بریتانیا پناهنده شد. او در اول نوامبر همان سال به طور ناگهانی و پس از دیدار با دو مامور روسیه در یک هتل بیمار شد و پس از سه هفته در سن ۴۳ سالگی در بیمارستان در گذشت. پزشکان علت درگذشت او را مسمومیت حاصل از نوشیدن چای آلوده به پولونیوم ۲۱۰ دانستند.

دادگاه رسیدگی به این پرونده روز سه شنبه ۲۷ ژانویه آغاز به کار کرد و یکی از نکات گرهی پرونده رسیدگی به اظهارات آلکساندر لیتویننکو نزد پلیس بریتانیا است. او مدعی شده بود که دستور مرگ او به طور مستقیم توسط ولادیمیر پوتین صادر شده و مربوط به تلاش او برای افشای رابطه پوتین با مافیای روسیه بوده است. وکیل بیوه لیتویننکو وجود مدارکی در پرونده، دال بر این اتهام را تایید کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

وزارت دفاع بریتانیا: طرح روسیه برای به هدر دادن موشک‌های اوکراین با پهپادهای ارزان ایرانی شکست خورد

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است