اردن کشته شدن خلبانش به دست داعش را بی پاسخ نمی گذارد

اردن کشته شدن خلبانش به دست داعش را بی پاسخ نمی گذارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ساعاتی پس از انتشار ویدئوی زنده سوزاندن خلبان اردنی توسط شبه نظامیان داعش، ملک عبدالله پادشاه اردن سفر خود به واشنگتن را نیمه رها کرد و به کشورش

آگهی

ساعاتی پس از انتشار ویدئوی زنده سوزاندن خلبان اردنی توسط شبه نظامیان داعش، ملک عبدالله پادشاه اردن سفر خود به واشنگتن را نیمه رها کرد و به کشورش بازگشت.

او در پیامی ضمن فراخواندن مردم اردن به «اتحاد» گفت: «وظیفه ما، تمامی زنان و مردان کشور این است که بعنوان یک ملت واحد ایستادگی کنیم تا به این شیوه چهره واقعی مردم اردن را در برابر این بحران و مصیبت نشان دهیم.»

معاذ کساسبه، خلبان اردنی، یک ماه پیش و در پی سقوط جنگنده اش در جریان عملیات نیروهای ائتلاف علیه داعش در نزدیکی شهر رقه در سوریه به اسارت شبه نظامیان «دولت اسلامی» درآمد.

داعش در تهدیدی زنده ماندن این خلبان را منوط به آزادی ساجده ریشاوی بمب گذار انتحاری کرده بود که در سال ۲۰۰۵ در امان به مجازات اعدام محکوم و زندانی شد.

تلاش اردن برای مبادله این خلبان با زندانی داعش ناکام ماند و خلبان اردنی کشته شد. مقامهای اردنی گفته اند که زندانی داعش بزودی اعدام خواهد شد.

پس از انتشار این ویدئوی تکان دهنده در شبکه های مجازی، دهها تن در خیابان های امان، پایتخت اردن تجمع کردند. آنها ضمن انتقاد از همراهی اردن با نیروهای ائتلاف بین المللی در نبرد با داعش خواستار انتقام از قاتلان معاذ کساسبه شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند

«شمار اعدام‌ها در ایران به بالاترین سطح در ۸ سال گذشته رسید: ثبت ۸۳۴ اعدامی در ۲۰۲۳»

خبرنگار سوئیسی: احمدی‌نژاد گفت اگر ایران بودی احتمالا بالای دار بودی