ادامه اعتصاب غذای خلبان اوکراینی زندانی در روسیه

ادامه اعتصاب غذای خلبان اوکراینی زندانی در روسیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نادیا ساوچنکو، خلبان اوکراینی که به اتهام ورود غیر قانونی به خاک روسیه از تابستان گذشته در این کشور زندانی است، دست به اعتصاب غذا زده است. او تاکنون

آگهی

نادیا ساوچنکو، خلبان اوکراینی که به اتهام ورود غیر قانونی به خاک روسیه از تابستان گذشته در این کشور زندانی است، دست به اعتصاب غذا زده است.

او تاکنون ۲۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده اما گفته که به اعتصاب غذای خود تا دستیابی به آزادی ادامه می دهد. خواهر این خلبان هلیکوپتر که با او دیدار کرده گفته است که با وجود ۵۰ روز اعتصاب غذا، نادیا در سلامت به سر می برد. نادیای ۳۳ ساله گفته است که او در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین زندانی جدایی طلبان بوده و آنها او را به روسیه تحویل داده اند.

ورا ساوچنکو خواهر این خلبان زندانی می گوید: «علائم حیاتی او مثل قند خون، درجه حرارت بدن و فشار خونش نرمال است. روحیه مبارزجوی او همانند گذشته است و تغییری در روحیه او ایجاد نشده است.»

نادیا ساوچنکو در آخرین انتخابات پارلمان اوکراین بعنوان نماینده پارلمان انتخاب و به چهره ای قهرمان برای کی یف تبدیل شد، اما در سوی دیگر روسیه می گوید که ساوچنکو در بمبارانی که به کشته شدن دو روزنامه نگار روس در شرق اوکراین در ۱۷ ژوئن انجامیده، مشارکت داشته است. با این حال وکیل او گفته که نادیا به انتقال سربازان زخمی کمک کرده و نقشی در مرگ روزنامه نگاران نداشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین؛ حمله خمپاره ای به محوطه بیمارستانی در دونتسک

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد

حملات شدید روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین؛ مسکو: پاسخی به اقدامات خرابکارانه کی‌یف بود