بازی پژوهشگران سرن در یک فیلم علمی تخیلی

بازی پژوهشگران سرن در یک فیلم علمی تخیلی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«لئا، فرشته ای در خانه من» نام فیلمی علمی تخیلی است که بصورت مستقل و تنها با بودجه ای معادل دویست هزار یورو تهیه شده است. ابل، مردی که در یک مرکز

آگهی

«لئا، فرشته ای در خانه من» نام فیلمی علمی تخیلی است که بصورت مستقل و تنها با بودجه ای معادل دویست هزار یورو تهیه شده است.

ابل، مردی که در یک مرکز تحقیقات مشغول به کار است، ناگهان همسر و تنها دخترش را از دست می دهد. او در زمانی که دوره ای مملو از غم و اندوه را می گذراند با دختری شبیه به دختر خودش برخورد می کند.

ژاک هروه فیشه، تهیه کننده و کارگردان این فیلم فرانسوی سوییسی است. او در کنار فعالیتهای سینمایی اش، از سال ۲۰۰۱ میلادی در مرکز تحقیقات سرن سوییس که مهمترین مرکز پژوهشهای فیزیک هسته ای در اروپاست، مشغول کار است.

وی می گوید: «مهمترین چالش برای تهیه این فیلم به عنوان یک محصول خانگی، تهیه بودجه بود. برای تامین مالی آن، باید یک وام شخصی و یک بودجه مشارکتی تهیه می کردم. سپس از طریق راه اندازی یک سایت ابتکاری نیز مبلغ هفت هزار یورو کسب کردم.»

تقریبا تمام بازیگران این اثر بصورت رایگان کار کردند. آنها همکاران فیشه بودند. بستگان، دوستان و همسایگان نیز در تولید این کار همکاری داشتند. برای ایفای نقش لئا هم دختر کارگردان وارد صحنه شد.

کوانتین کینگ، پژوهشگر مرکز سرن و بازیگر فیلم لئا می گوید: «بازیگر بودن برای کسی که بطور معمول یا در حال نوشتن نرم افزارهاست و یا اداره تیمی که مشغول نوشتن نرم افزارند، یک چالش محسوب می شود. تکنیکهای زیادی در بازیگری وجود دارد که من اطلاع کمی از آنها دارم. بنابراین در مجموع، در این فیلم سعی کردم تا جایی که می توانم، خودم باشم و تصور کنم که اگر من در چنین شرایطی قرار می گرفتم چه کاری انجام می دادم.»

استفان پتی بازیگر نقش اصلی هم می گوید: «برای من، این یک بازی بود. یک ماجراجویی شگفت انگیز. یک فرصت برای کشف هنر بازیگری در فیلم. من به بازیگری در تئاتر عادت داشتم اما در سینما همه چیز کاملا متفاوت بود. ژاک، کارگردان به من گفت “قیافه گرفتن را کنار بگذار”. من باید بطور جدی روی تکنیکهای بازیگری کار می کردم. البته این کار بسیار سرگرم کننده بود. در یک صحنه، می بینید که لئا و من در حال پرواز در آسمانهاییم. این صحنه تنها چند ثانیه طول می کشد، اما فیلمبرداری آن دو روز وقت صرف کرد و من در استودیو با کابل در مقابل یک صفحه نمایش سبز آویزان بودم. این کار واقعا سرگرم کننده بود.»

چشم اندازهای این فیلم نیز در طبیعت زیبای اطراف مرکز تحقیقات سرن فیلم برداری شده است. اکران فیلم «لئا، فرشته ای در خانه من» بزودی در سینماهای سوئیس و فرانسه آغاز خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد