نبرد هیرشر و یانسرود و درخشش کونگ در اسکی آلپاین

نبرد هیرشر و یانسرود و درخشش کونگ در اسکی آلپاین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ادامه مسابقات جهانی، روز یکشنبه در کلرادو آمریکا، اسکی بازان در ماده ترکیبی یعنی اسکی سرعت و مارپیچ کوچک به رقابت پرداختند. کی تیل یانسرود در ماده

آگهی

در ادامه مسابقات جهانی، روز یکشنبه در کلرادو آمریکا، اسکی بازان در ماده ترکیبی یعنی اسکی سرعت و مارپیچ کوچک به رقابت پرداختند. کی تیل یانسرود در ماده سرعت بی رقیب بود. اکنون ببینیم او در مارپیچ کوچک چه کرد.

نبرد هیرشر و یانسرود در ماده ترکیبی

مارسل هیرشر که ماده سرعت را با تاخیری ۳ ثانیه ای نسبت به کی تیل یانسرود به پایان برده بود، در ماده مارپیچ کوچک جادویی اسکی کرد و موفق شد حریف نروژیش را مجبور به قبول شکست کند و برای دومین بار قهرمان جام جهانی شود.

به این ترتیب، یانسرود نروژی دوم شد و تد لیگتی آمریکایی، مدافع عنوان قهرمانی، به جایگاه سوم قناعت کرد.

پاتریک کونگ یا جادوی سوئیس!

پاتریک کونگ، با قهرمانی در ماده سرعت شگفتی ساز شد. اسکی باز سوئیسی که در آخرین تمرینات جواز حضور در تیم کشورش را به چنگ آورده بود، در پیست تاریخی بیورکریک ثابت کرد که مربیانش به درستی به او اعتماد کرده بودند.

پاتریک کونگ، روز شنبه، در ارتفاعات بیورکریک آمریکا خوش درخشید. اسکی -باز سوئیسی در ماده سرعت موفق شد این پیست را که از جمله مشهورترین و معتبرترین مراحل جام جهانی است، در یک دقیقه و ۴۲ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه بپیماید و همه حریفان را به تحسین وادارد.

پس از کونگ، تراویس گانونگ آمریکایی و بیت فوئیز سوئیسی به ترتیب با ۲۴ و ۳۱ صدم ثانیه تاخیر در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

اسکی در تاریخ: ادای دین به بودی میلر

در حالی که هانس هیرشِلت در پیست بیورکریک عالی اسکی کرد و در ماده سوپرجی قهرمان شد، بودی میلر بد آورد و زمین خورد. اسکی باز کهنه کار آمریکایی در نخستین مسابقه فصلش که شاید آخرین مسابقه هم باشد، به شدت از ناحیه پای راست مصدوم شد. این بخش را به این اسکی باز نامدار اختصاص دادیم:

بیست و چهارم نوامبر سال ۲۰۰۴، بودی میلر در ارتفاعات سولدن اتریش در ماده مارپیچ بزرگ به قهرمانی رسید و بعد با درخشش در سوپرجی و سرعت در کانادا به صدر جدول رده بندی عمومی فصل صعود کرد. او از آن زمان تا پایان فصل در صدر جدول بی رقیب بود و یکی از موفق ترین اسکی بازان تاریخ لقب گرفت.
او در سال ۲۰۰۸ هم برای دومین باز گوی کریستال مسابقات جهانی اسکی آلپاین را بدست آورد. علاوه بر این، روش و منش زندگی او، همچنین اظهارات جنجالیش درباره مصرف مشروبات الکلی و مواد نیروزا از او ورزشکاری نامتعارف و فراموش نشدنی ساخت.

راز موفقیت در فینال مسابقات اسکی

آنا فنینگر و تینا مازه مدال های طلا و نقره جام جهانی سوپرجی و سرعت را تقسیم کردند. پاتریک پیکار که در بازی های المپیک و مسابقات جهانی، چهار بار بروی سکوی قهرمانی اسکی آلپاین ایستاده، از راز و رمزهای موفقیت در دیدار فینال می گوید: «فینال را باید مانند هر مسابقه دیگر آماده کرد با این فرق که نباید فراموش کرد آن روز، روزی یگانه خواهد بود. نکته ی به ظاهر بدیهی ولی سختی است. یعنی که پیست که فرق نکرده است، اما باید با یک روحیه دیگر گام بر آن گذاشت و روح و جانی تازه به آن فضا دمید؛ گویی آن روز برای مسابقه قرن وارد میدان نبرد شده باشید. در یک کلام، آن روز مثل هر مسابقه دیگر آماده می شوید ولی برای یک مسابقه بی نظیر زندگی خواهید کرد.»

مسابقات نوجوانان در ماده «فری راید»

در پایان برنامه این هفته توجه تان را جلب می کنم به تصاویری زیبا از مسابقات جهانی «فری راید» ویژه نوجوانان که یکشنبه گذشته در کشور آندورا برگزار شد و با پیروزی ژاکلین پولارد آمریکایی و آرتور راسکن فرانسوی به پایان رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»

نخستین دوره جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۵ با شیوه جدید و حضور ۳۲ تیم در آمریکا برگزار می‌شود

تیم ایران با شکست مقابل آمریکا از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حذف شد