تصمیم اتحادیه آفریقا برای افزایش نیرو جهت مقابله با بوکوحرام

تصمیم اتحادیه آفریقا برای افزایش نیرو جهت مقابله با بوکوحرام
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نشست ۳ روزه کشورهای عضو اتحادیه آفریقا با توافق برای اعزام ۸ هزارو ۷۵۰ نیرو طی ماه آینده جهت مقابله با شبه نظامیان بوکوحرام به شمال شرقی نیجریه پایان

آگهی

نشست ۳ روزه کشورهای عضو اتحادیه آفریقا با توافق برای اعزام ۸ هزارو ۷۵۰ نیرو طی ماه آینده جهت مقابله با شبه نظامیان بوکوحرام به شمال شرقی نیجریه پایان یافت.

همزمان با برپایی این نشست که میان نمایندگان ۵ کشور عضو برگزار شد، صدها تن از ساکنان شهر یائونده، پایتخت کامرون با برپایی تظاهرات خواستار اتحاد کشورهای عضو علیه افراط گرایان شدند.

مسئول برپایی این تظاهرات می گوید: «تمام مردم کامرون مخالف بوکوحرام هستند. ما ملتی صلح طلب و متحد هستیم که به گروههایی همچون بوکوحرام “نه” می گوییم.»

بر اساس توافق صورت گرفته هریک از کشورهای چاد و نیجریه ۳۵۰۰ نیرو، کامرون و نیجر هر یک ۷۵۰ تن و جمهوری بنین نیز نسبت به اعزام ۲۵۰ نیروی نظامی اقدام خواهند کرد.

مقر اصلی این نیروها نیز در شهر انجامنا، پایتخت جمهوری چاد خواهد بود.

حمله هفته گذشته شبه نظامیان اسلامگرای افراطی بوکوحرام به شهر فتوکول در کامرون مرگ حدود ۱۰۰ غیر نظامی را در پی داشت و ۵۰۰ تن نیز مجروح شدند.

مقام های رسمی کامرون می گویند، شبه نظامیان بوکوحرام برای تخریب مساجد و کلیساها از شهروندان بی سلاح به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد