تاکید پروشنکو بر ضرورت ارسال سلاح به اوکراین

تاکید پروشنکو بر ضرورت ارسال سلاح به اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ بر ضرورت ارسال سلاح و تقویت نظامی دولت این کشور در برابر جدایی طلبان حامی روسیه

آگهی

پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ بر ضرورت ارسال سلاح و تقویت نظامی دولت این کشور در برابر جدایی طلبان حامی روسیه تاکید کرد.

آقای پروشنکو روز شنبه در بخشی از سخنرانی اش با اشاره به اختلاف نظر بر سر این خواسته کی یف گفت: «می دانم بسیاری از کارشناسان می گویند که افزایش توان نظامی ما موجب تحریک برای تجاوز بیشتر می شود. برخلاف آن، ما دیده ایم که ضعف توان دفاعی، سبب تشدید عملیات تهاجمی علیه اوکراین است. در طول درگیری، ما اثبات کرده ایم که مسوول هستیم و از تجهیزات دفاعی برای حمله استفاده نخواهیم کرد. دفاع قوی تر ما، موجب اعتقاد بیشتر به صدای دیپلماتیک ما است.»

از سویی دیگر قرار است اتحادیه اروپا آناتولی آناتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه را نیز در فهرست تحریم اشخاص حقیقی قرار دهد. وی متهم به دامن زدن به ناآرامی های شرق اوکراین است. این تصمیم روز دوشنبه توسط وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا تائید می شود. این تحریم شامل ممنوعیت سفر به اروپا و ضبط دارایی است.

معاون وزیر دفاع روسیه در واکنش به این تصمیم، به جیمز فرنی، خبرنگار یورونیوز گفت: «من افتخار می کنم زیرا این به معنی آن است که به طور موثر کار می کنم. این نکته ای مثبت و ارزیابی خوب یا برآوردی است از اینکه من چه کرده ام.» وی در ادامه افزود: «کمی غافلگیر شدم وقتی شنیدم که برخی می خواهند دیپلمات ها را تحریم کنند. آینده چه می شود؟. چه کسی گفتگو را آغاز می کند؟.»

در همین حال سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه می گوید که امکان صلح در شرق اوکراین وجود دارد. وی در کنفرانس امنیتی مونیخ با جان کری، همتای آمریکایی اش دیدار کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بایدن: ما به کمک امنیتی به اوکراین ادامه خواهیم داد

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست

طرح «راست‌های افراطی» در آلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از راه برگزاری همه‌پرسی