اهدای جایزه بهترین فیلم مراسم «بفتا» به «پسربچگی»

اهدای جایزه بهترین فیلم مراسم «بفتا» به «پسربچگی»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تام کروز هنرپیشه امریکایی در شصت و هشتمین مراسم اهدای جوایز بفتا نام فیلم «پسربچگی» را بعنوان بهترین فیلم اعلام کرد. فیلم درام «پسربچگی» یکشنبه شب سه

آگهی

تام کروز هنرپیشه امریکایی در شصت و هشتمین مراسم اهدای جوایز بفتا نام فیلم «پسربچگی» را بعنوان بهترین فیلم اعلام کرد.

فیلم درام «پسربچگی» یکشنبه شب سه جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان را در بزرگترین مراسم جوایز فیلم بریتانیا دریافت کرد.

«ریچارد لینکلیتر» جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلمی دریافت کرد که در بازه زمانی دوازده ساله و با هنرپیشگان ثابت ساخته شده است. «پاتریشیا آرکت» که برای این فیلم جایزه بهترین هنرپیشه زن مکمل را دریافت کرد گفت که لینکلیتر «یک داستان عادی را خارق العاده کرد.»

فیلم «هتل بزرگ بوداپست» که داستان یک سرایدار اسطوره ای و دستیار جوانش را روایت می کند پنج جایزه بفتا را از آن خود کرد اما در گرفتن جوایز بزرگ ناکام ماند.

کریستن اسکات توماس هنرپیشه بریتانیایی نام «ادی ردماین» را بعنوان بهترین هنرپیشه مرد برای بازی در فیلم «تئوری همه چیز» اعلام کرد.
فیلم «تئوری همه چیز» علاوه بر جایزه بهترین بازیگر مرد توانست دو جایزه دیگر را بدست آورد. «ادی ردماین» در این فیلم نقش «استیفن هاوکینگ» کیهان شناس مشهور که فلج است را بازی می کند. فیلم «تئوری همه چیز» جایزه فیلم بریتانیایی ممتاز سال را نیز دریافت کرد.

جولین مور در این مراسم جایزه بهترین هنرپیشه زن را برای بازی در فیلم «هنوز آلیس» دریافت کرد.
جولین مور در فیلم «هنوز آلیس» نقش یک استاد زبانشناسی را بازی می کند که با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می کند. بعد از بردن جایزه گلدن گلوب اینک او بخت اصلی برای دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه زن است.

فیلم انیمیشن «فیلم لگو» که توسط آکادمی اسکار نادیده گرفته شده توانست انتقامش را در جوایز بفتا با دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن بگیرد.

فیلم «ایدا» از لهستان موفق شد جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را دریافت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد