در صورت شکست دیپلماسی، اوباما به ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین می اندیشد

در صورت شکست دیپلماسی، اوباما به ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین می اندیشد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درست چند روز پس از ابتکار دیپلماتیک فرانسه و آلمان در مسکو، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در واشنگتن به اتفاق باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره گام

آگهی

درست چند روز پس از ابتکار دیپلماتیک فرانسه و آلمان در مسکو، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در واشنگتن به اتفاق باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره گام بعدی حل بحران اوکراین به بحث و گفتگو پرداختند.

ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین در کانون گفتگوهای طرفین قرار داشت؛ در حالی که باراک اوباما به آن فکر می کند، آنگلا مرکل از آن رویگردان است.

در حل بحران اوکراین، دیپلماسی هنوز مورد توجه اروپا و آمریکاست. باراک اوباما که شاید هنوز به این شیوه اندکی امید دارد می گوید: «چنانچه دیپلماسی شکست بخورد، از تیم خود خواسته ام که همه گزینه ها را بررسی کنند. ارسال سلاح مرگبار تنها یکی از گزینه های مورد بررسی است.» او افزود هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

در ارتباط با گزینه ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین، باراک اوباما در داخل کشور با فشار برخی مقام های ارشد آمریکا روبروست و در خارج نیز با مخالفت رهبران اروپا و بویژه آنگلا مرکل.

صدر اعظم آلمان گرچه به ناکامی تلاش ها برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک با روسیه بر سر اوکراین اذعان دارد اما ادامه آن را ضروری خواند و گفت: «تا جایی که به صدور تسلیحات به اوکراین مربوط می شود من موضع خود را روشن عنوان کرده ام. اما اشتباه نکنید. هرآنچه روی دهد ائتلاف میان اروپا و ایالات متحده آمریکا در این زمینه پابرجاست.»

از سوی دیگر بر اساس توافق روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک، از یک هفته دیگر تحریم های بیشتری علیه مقام های روسیه و شورشیان اوکراین به اجرا درخواهد آمد.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می گوید: «اوباما و مرکل به رغم اختلاف نظر جزئی وحدت رویه خود را نشان داده اند. همانطور که صدراعظم آلمان گفت هر دو کشور می خواهند که روسیه به قوانین و ضوابط بین المللی احترام بگذارد، اما متقاعد کردن پوتین برای این منظور احتمالا مستلزم هزینه ای چند میلیون دلاری است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بررسی بحران اوکراین در گفتگو با ۲ سیاستمدار

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم