واکنش شهروندان کی یف به توافقنامه جدید مینسک

واکنش شهروندان کی یف به توافقنامه جدید مینسک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که رهبران چهار کشور روسیه و آلمان و فرانسه و اوکراین بر سر آتش بس و صلح در مناطق شرقی اوکراین به توافق جدیدی رسیدند، نگرانی از سرنوشت این

آگهی

در حالی که رهبران چهار کشور روسیه و آلمان و فرانسه و اوکراین بر سر آتش بس و صلح در مناطق شرقی اوکراین به توافق جدیدی رسیدند، نگرانی از سرنوشت این کشور در دل ساکنان کی یف موج می زند.

یوهن ماهدا، کارشناس مسائل سیاسی در پایتخت کی یف در پاسخ به سئوال خبرنگار یورونیوز در مورد توافقنامه جدید می گوید: «به گمان من این یک حرکت تاکتیکی است. چون روسیه با توجه به ثروت و سرمایه ای که دارد می تواند تحریم های جدیدی را تحمل کند اما ناآرامی های اجتماعی ممکن است جبهه تازه ای را علیه منافع کرملین ایجاد کند و پوتین نگران این موضوع است.»

شهروندان کی یف نیز نگاهی در مجموع شکاکانه به توافقنامه مینسک و برقراری صلحی پایدار در مناطق شرقی اوکراین دارند.

خبرنگار یورونیوز نظر دو تن از آنها را جویا شد: «به نظر من که آتش بس برقرار نخواهد شد چون در دوران آتش بس قبلی بسیاری کشته شدند. فکر می کنم جدایی طلبان با این توافق فقط زمان می خرند تا نقشه های خود را عملی کنند.» «من شک دارم و به گمانم هیچکس باوری به این آتش بس ندارد. درست است که پوتین امضایش کرده و نیروهای ما هم عقب نشینی خواهند کرد اما چه کسی پرداخت غرامت را تقبل می کند؟ بالاخره یک نفر باید این وظیفه را به عهده بگیرد.»

ماریا کورنی یوک، خبرنگار یورونیوز در کی یف گزارش خود را اینگونه به پایان می رساند: «مفاد توافقنامه مینسک تقریبا همان است که در ماه سپتامبر به امضای طرفین درگیری رسیده بود، اما نکته قابل توجه این بار این است که روسیه حضور فعال و موثرتری در روند مذاکرات داشته است و به این دلیل است که برخی امیدوارند که این توافقنامه اجرایی شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت

گوترش بر سر اقلیم: بشریت یک انتخاب دارد: همکاری یا نابودی؛ ماکرون: آمریکا و چین سهم بیشتری بپردازند

استولتنبرگ پس از چراغ سبز ترکیه: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو بسیار سریع انجام می‌شود