واکنش مردم یونان به بی نتیجه ماندن مذاکرات با گروه یورو

واکنش مردم یونان به بی نتیجه ماندن مذاکرات با گروه یورو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مذاکرات میان یونان و گروه یورو تاکنون به توافقی منجر نشده است با این حال به نظر می رسد جو عمومی در آتن، از موضع دولت در مذاکرات حمایت می کند. روزنامه

آگهی

مذاکرات میان یونان و گروه یورو تاکنون به توافقی منجر نشده است با این حال به نظر می رسد جو عمومی در آتن، از موضع دولت در مذاکرات حمایت می کند. روزنامه های روز پنج شنبه آتن با درج تیترهایی چون «جو هیجان انگیز» و یا «بهار در آتن، مه در بروکسل» به مذاکرات بی نتیجه بروکسل واکنش نشان دادند.

یکی از ساکنان آتن می گوید: «مذاکره کردن خوب است برای اینکه محدودیت هایتان را در مذاکره بشناسید. باید منتظر بود و دید، این یک بازی است که بر اساس نتیجه ای که بدهد می توان مذاکرات را قضاوت کرد.»

یکی دیگر از ساکنان آتن می گوید: «ما چندین بار عقب نشینی کرده ایم، به نظر من باید قوی تر عمل کنیم تا شرایط برای مردم بهتر شود.»

نشست روز چهارشنبه وزیران دارایی منطقه پولی یورو در ارتباط با بدهی های یونان پس از ساعت ها بحث و گفتگو بدون نتیجه به پایان رسید. ادامه مذاکرات، به روز دوشنبه موکول شده اما هیچ برنامه خاصی برای این جلسه اعلام نشده است. دولت چپگرای یونان بدنبال تغییر طرح نجات کشور است و همین موضوع باعث اختلافات جدید میان دو طرف شده است.

چهارشنبه شب مردم آتن در حمایت از مواضع دولت در مذاکرات دست به تجمع زدند، دولتی که مخالف سیاست های ریاضتی است و در مدت کوتاهی که بر سر کار آمده توانسته محبوبیت زیادی در یونان کسب کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمایت از دولت ضد ریاضتی یونان در خیابان های بروکسل و آتن

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد