گفتگوها بر سر بازپرداخت وامهای یونان، اولویت اصلی اروپا در هفته آینده

گفتگوها بر سر بازپرداخت وامهای یونان، اولویت اصلی اروپا در هفته آینده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو روز مانده به برگزاری جلسه یوروگروپ، گفتگوها میان وزرای دارایی یونان و کشورهای عضو اتحادیه اروپایی در جریان است. گفتگوهایی که هر چند با کسب یک

آگهی

دو روز مانده به برگزاری جلسه یوروگروپ، گفتگوها میان وزرای دارایی یونان و کشورهای عضو اتحادیه اروپایی در جریان است. گفتگوهایی که هر چند با کسب یک توافق فاصله زیادی دارد اما دستکم مقامات یونانی موفق شده اند شرایط خود را اولویت این گفتگوها قرار دهند.

دولت یونان قصد دارد شرایط بازپرداخت وامهای ترویکا را مورد بازنگری قرار دهد. الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، در همین راستا گفته است که قصد ندارد بار دیگر با ترویکا، متشکل از کمیسیون اروپایی، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول همکاری کند.

این موضوع با حمایت بسیاری از یونانی ها همراه شده است. یکی از آنها در آتن می گوید: “این اولین بار است که ما را جدی می گیرند. آنهم به این دلیل است که ما با رایمان آنها را به دردسر انداخته ایم، ما می خواهیم درباره شرایطمان گفتگوکنیم، ما شرایطمان را داریم و پیشنهادات دیگران را نمی توانیم بپذیریم.”

دیگری اما می گوید: “پذیرش آنچه امروز درخواست می کنیم آسان نیست، انگار خودمان را تافته جدای
بافته بدانیم. به همین دلیل تصمیم گیری در اینباره بسیار مشکل است.”

برای برلین فرقی نمی کند یونان با ترویکا کار کند یا نه، آنچه که برای دولت آنگلا مرکل اهمیت دارد اینست که یونان به شرایط تحمیلی اتحادیه اروپا مبنی بر بازپرداخت بدهی هایش تن دهد.

شرایطی که یانیس واروفاکیس، وزیر جنجالی اقتصاد و دارایی یونان در گفتگو با مجله اشپیگل آنرا با “شکنجه های سازمان سیا” مقایسه کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از یونان؛ سیل پس از آتش‌سوزی‌های گسترده دستکم ۳ قربانی گرفت

شعله‌های آتش‌سوزی‌های جنگلی یونان به منازل مسکونی نزدیک آتن رسید

انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شرق آلمان دست کم ۵ کشته برجای گذاشت