توافق جدید مینسک از نگاه رسانه های تصویری اروپا

توافق جدید مینسک از نگاه رسانه های تصویری اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

توافق نامۀ تازه بدست آمده در مینسک برای آتش بس در اوکراین، یکی از مهمترین اتفاق های سیاسی هفتۀ گذشته بود. این توافق پس از ۱۷ ساعت مذاکره رهبران

آگهی

توافق نامۀ تازه بدست آمده در مینسک برای آتش بس در اوکراین، یکی از مهمترین اتفاق های سیاسی هفتۀ گذشته بود. این توافق پس از ۱۷ ساعت مذاکره رهبران کشورهای فرانسه و آلمان بعنوان میانجی، و روسیه و اوکراین به عنوان طرف های درگیر بدست آمد. رسانه های تصویری اروپا به این بهانه به موضوع این مذاکرات و بحران اوکراین پرداخته اند.

شبکۀ تلویزیونی آر.تی.اس سوییس

توقف خشونت ها و پایان دادن به تحرکات نظامی جدایی طلبان در دستور کار نشست مینسک قرار داشت. تمام چشم ها به مینسک خیره شده بود و چهارشنبه شب بدون آنکه هیچ نتیجه ای از این مذاکرات حاصل شود، تمام شد. تهدید، بحث های تند و رد کردن پیشنهادهای طرف مقابل در شب اول مذاکرات بیشتر بود اما با آغاز مذاکرات در صبح روز پنجشنبه، امید به کسب یک نتیجه بیشتر خود را نشان داد.

شبکۀ تی وی ای آی اسپانیا

شبکۀ تلویزیونی “تی وی ای آی” اسپانیا به بهانۀ این مذاکرات به موضوع ادامۀ درگیری ها در شرق اوکراین پرداخته است. در گزارش این شبکه می بینیم که چهارشنبه شب و همزمان با آغاز مذاکرات در مینسک، چندین خمپاره به مواضع جدایی طلبان طرفدار روسیه پرتاب شده است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون اسپانیا، روز پنجشنبه و هنگامی که اخبار مربوط به توافق مینسک منتشر شد، در شهر دونتسک، افراد در حال جمع کردن خرابی های باقیمانده از دو موشک پرتاب شده به این محل بودند که به چندین خانه و یک بیمارستان آسیب وارد کرد و جان یک پرستار را نیز گرفت. ساکنان این منطقه به توافق های بدست آمده برای آتش بس خوشبین نیستند.

شبکۀ دوم فرانسه، فرانس دو

شبکۀ دوم تلویزیون فرانسه همزمان با آغاز این مذاکرات، دوربین خود را به خطوط نبرد در شرق اوکراین و به شهر دبالتسو برده است. این شهر در اختیار سربازان ارتش اوکراین است و خطوط راه آهن متعددی از آن می گذرد به همین خاطر کی یف تلاش می کند کنترل این منطقه را حفظ کند.

به گفتۀ خبرنگار تلویزیون فرانسه، منطقه برای غیرنظامیان ممنوع است و حتی خبرنگاران نیز نمی توانند در اینجا بمانند. کمی دورتر باقیماندۀ دو تانک تخریب شدۀ ارتش اوکراین، جاده را مسدود کرده و به همین دلیل تیم گزارش شبکۀ دوم فرانسه مسیر دیگری را در پیش می گیرد.

طبق این گزارش، تا چند روز پیش، شهر در دست ارتش اوکراین بود و حالا جدایی طلبان کنترل شهر را به دست گرفته اند. هنوز در نزدیکی شهر درگیری هایی وجود دارد اما جدایی طلبان سعی می کنند زمین های زیادی را در اختیار بگیرند تا در هنگام مذاکرات مربوط به صلح دست پرتری داشته باشند.

شبکۀ سوم تلویزیون «رای» ایتالیا

شبکۀ سوم تلویزیون ایتالیا، «آر.آ.آی»، نیز به بهانۀ این مذاکرات، به بحران در اوکراین در مناطق شرقی این کشور پرداخته و به میان شهروندان رفته است. شهر کراماتورسک طی چند روز گذشته چندین بار با خمپاره و راکت هدف قرار گرفته است.

به گفتۀ کی یف، اصابت موشک هایی که به نام های طوفان و گردباد ملقب شده و ساخت روسیه هستند، موجب کشته شدن ۱۷غیرنظامی و مجروح شدن ۶۶ نفر از میان شهروندان این شهر شده است.

بعد از بمباران این شهر، رییس جمهوری اوکراین به بیمارستان محل نگهداری مجروحان آمده و از آنها عیادت کرده است.

به گفتۀ این شبکۀ تلویزیونی ایتالیا، هر چند مذاکرات مینسک به یک نتیجه رسیده اما راه رسیدن به صلح به نظر دور و دراز می رسد. کاروان های نظامی بدون وقفه با تسلیحات سنگین در این مناطق بسوی خطوط جنگ می روند و از همه جا صدای مبادلۀ آتش به گوش می رسد.

در روز پنجشنبه و همزمان با توافق آتش بس، جدایی طلبان همچنان تلاش داشتند در این منطقه پیشروی کنند و ارتش اوکراین نیز سعی می کرد به این پیشروی ها پاسخ نظامی دهد. صدای انفجار در دونتسک بخش جداناپذیر زندگی روزانه مردم شده است و صبح امروز باز هم این بمباران ها، تلفاتی را برجای گذاشت و جان ۵ غیرنظامی را گرفت. صلح برای خیلی ها دیگر فایده ای ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی در زندان‌های روسیه؛ کارشناسان سازمان ملل متحد محکوم کردند

هشدار زلنسکی در مورد تبعات کمبود تسلیحات؛ بایدن: ۶۰ میلیارد دلار را دریافت شده بدان

تور اروپایی زلنسکی؛ اوکراین و فرانسه پیمان امنیتی ۱۰ ساله امضا کردند