دانمارک: نبرد جاری نبرد بین آزادی های فردی و ایدئولوژی ظلمانی است

دانمارک: نبرد جاری نبرد بین آزادی های فردی و ایدئولوژی ظلمانی است
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر دانمارک پس از بازدید از کافه ای که اولین محل تیراندازی در عصر شنبه بود در دومین محل تیراندازی، کنیسه ای در کپنهاگ، حاضر شد و یاد دو قربانی

آگهی

نخست وزیر دانمارک پس از بازدید از کافه ای که اولین محل تیراندازی در عصر شنبه بود در دومین محل تیراندازی، کنیسه ای در کپنهاگ، حاضر شد و یاد دو قربانی دو حمله اخیر در پایتخت این کشور را گرامی داشت.

هله تورنینگ اشمیت گفت:«نبرد جاری نبرد بین اسلام و غرب و مسلمانان و غیرمسلمانان نیست، نبرد بین عقاید منطبق بر آزادی های فردی و ایدئولوژی تیره و ظلمانی است.»

وی همچنین ضمن همدردی با خانواده نگهبان داوطلبی که در مقابل کنیسه یهودیان کشته شد وعده داد دانمارک با تمام توان از یهودیان این کشور حمایت خواهد کرد.

وی گفت:«امروز، اینجا در مقابل کنیسه یهودی در کپنهاگ ایستاده ایم و عمیقا متاثریم، یک مرد که در خدمت کنیسه بود زندگی خود را از دست داده است و ما بسیار متاثریم. ما در غم خانواده او شریکیم. ما امروز با کل جامعه یهودیان همراهیم. آنها عضوی از جامعه دانمارک هستند.»

تحقیقات پلیس و ماموران اطلاعاتی دانمارک هنوز در مرحله مقدماتی است و احتمال وابستگی یا هواداری عامل دو حمله دیروز و امروز یکشنبه در کپنهاگ با گروههای افراط گرا یا اسلامگرامگرا مشخص نیست.

با وجود این، فرانسوا زیمره، سفیر فرانسه در دانمارک حملات در کپنهاگ را شبیه حملات حدود یکماه پیش در پاریس توصیف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه تجدیدنظر دانمارک حکم ۳ ایرانی محکوم به اتهامات تروریستی را تایید کرد

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند