آتنی ها در همبستگی با دولت جدید یونان در میدان مرکزی شهر تجمع کردند

آتنی ها در همبستگی با دولت جدید یونان در میدان مرکزی شهر تجمع کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران نفر در حمایت از دولت جدید یونان یکشنبه شب در مقابل پارلمان این کشور در آتن تجمع کردند. جایی که در گرماگرم بحرن اقتصادی یونان در سال ۲۰۱۲ صحنه

آگهی

هزاران نفر در حمایت از دولت جدید یونان یکشنبه شب در مقابل پارلمان این کشور در آتن تجمع کردند.

جایی که در گرماگرم بحرن اقتصادی یونان در سال ۲۰۱۲ صحنه ناآرامی ها و تظاهرات خشونت آمیز مخالفان دولت بود حالا تبدیل به محل همبستگی آنها با دولت ضد سیاست های ریاضتی شده است.

این سومین بار طی بیست روز گذشته و از زمان سر کار آمدن دولت جدید است که شهروندان یونانی در مخالفت با ادامه ریاضت های اقتصادی مورد خواست اتحادیه اروپا به خیابان ها ریختند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و حزب پاسوک و حزب دموکراسی نوین، احزاب دولت ائتلافی حاکم پیشین، مخالفت خود را با سیاست های ریاضتی نشان دادند.

یکی از تجمع کنندگان گفت: «ما باید به این تحقیر پایان دهیم و شان و کرامت خود را بازیابیم. بدهی ها را پس می دهیم اما هم اکنون نیاز داریم نفسی تازه کنیم.»

دیگری افزود: «اکثر کشورها در اروپا با مشکلات اقتصادی مشابهی روبرو هستند. امیدوارم نمونه خوبی از پایان دادن به سیاست های ریاضتی باشیم. امیدوارم پیام ما تغییرات برای کل اروپاییان را به همراه داشته باشد.»

جدا از آتن، مخالفان ریاضت های اقتصادی در برخی شهرهای دیگر اروپا با مردم و دولت جدید یونان ابراز همبستگی کرده اند.

آپوستولوس استایکوس، خبرنگار یورونیوز در آتن حال و هوای تجمع یکشنبه شب را چنین توصیف کرد: «تجمعی دیگر به منظور بازیابی شان و کرامت در خور؛ شهروندان آتن در میدان مرکزی شهر تجمع کردند تا حامل این پیام باشند که ورق برگشته و فصل ریاضت های اقتصادی پایان یافته است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند