غرش توپها در شرق اوکراین فروکش کرد

غرش توپها در شرق اوکراین فروکش کرد
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلمان و فرانسه می گویند آتش بس در حالت کلی در اوکراین برقرار شده است اما برغم فروکش کردن تبادل آتش سنگین، درگیری های پراکنده وجود داشته است که بر

آگهی

آلمان و فرانسه می گویند آتش بس در حالت کلی در اوکراین برقرار شده است اما برغم فروکش کردن تبادل آتش سنگین، درگیری های پراکنده وجود داشته است که بر شکنندگی دومین آتش بس در شرق این کشور دلالت دارد.

تبادل آتش اغلب در پیرامون شهر استراتژیک و در محاصره «دبالتسوه» گزارش می شود. جدایی طلبان از هفته ها پیش در پی تصرف و کنترل این شهر و جاده منتهی به آن بوده اند.

ارتوگرول آپاکان، رئیس ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین با اشاره به همین موضوع از تمامی طرفین درگیر در اوکراین خواست تا در راستای ماموریتی که ۵۷ عضو این سازمان به آن داده اند دسترسی ناظران به تمامی مناطق را تضمین کنند.

همزمان با فروکش کردن غرش توپها ساکنان شهر دونتسک نفسی کشیدند اما ساکنان مناطق پیرامون شهری همچون «سویتلودارسک» شب و روز آرامی را سر نکردند.

مردی از ساکنان منطقه ای در نزدیکی این شهر که خانه اش بر اثر گلوله باران تخریب شده است گفت: «نه، هیچ امیدی نیست، دیدید چند بار سعی کردند، اولین آتش بس عملی نشد، دومین، سومین و آتش بس های بعدی هم رعایت نخواهد شد.»

اولین توافقنامه آتش بس در ماه سپتامبر گذشته در مینسک، پایتخت بلاروس به امضا رسیده بود. دومین توافقنامه نیز پنجشنبه گذشته با حضور سران چهار کشور فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین در مینسک امضا شد.

همزمان با آغاز آتش بس، کامیون های حامل کمک های بشر دوستانه از روسیه وارد شهر لوهانسک شدند. این شهر در کنترل جدایی طلبان هوادار مسکو است.

بر اساس توافقنامه ۱۳ ماده ای مینسک در دومین روز آتش بس جدایی طلبان و ارتش اوکراین باید شروع به خارج کردن سلاح های سنگین خود از خط مقدم نبرد کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم